Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Hästpsykolog...

L

lovely-celeste

Hejsan!
Jag läste i tidningen om en tjej som jobbade som psykolog och använde hästarna till hjälp. Är det någon som vet hur man går tillväga? För man måste väl läsa som man gör om man vill bli en "vanlig" psykolog...eller?
Jätte tacksam för svar :bow:

//Lovely-Celeste

Sv: Hästpsykolog...

Kan du vara så att du syftar på den påbyggnadsutbildning i "hästterapi" som nämndes i Ridsportförbundets tidning? Den utbildningen vände sig till psykologer, vårdare och andra som är yrkesverksamma inom psykiatrin.

L

lovely-celeste

nä. detta läste jag i kvällstidningen. Blev väldigt nyfiken av detta nämnligen...:smirk:

Skulle kunna vara samma utbildning som nämnts i kvällstidningen?

Utbildningen arrangeras av Mittuniversitetet.

L

lovely-celeste

okej, ja de är ju mycket möjligt att det är. Ska kolla upp det.
Tack så mycket för svaret!

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5534 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Relationer Hej. Jag känner mig helt jävla galen. Mina föräldrar säger att jag inte ska lita på de få människor jag anförtrott mig till. Min mamma...
Svar
6
· Visningar
704
Utrustning Hejsan! Jag har nu äntligen köpt min första egna häst😍 Hon kommer hem till mig om kanske 2-3 veckor. Vill gärna fixa en sadel så snabbt...
Svar
7
· Visningar
294
Ekonomi&Juridik Jag funderar på att skaffa häst och planerar lite inför det. Men jag behöver få svar på lite frågor. Jag har nämligen tänkt att bygga...
2
Svar
21
· Visningar
1 286
Hästmänniskan Hej är lite ny här så är lite osäker på hur man gör men jag har en fråga. Jag och mina föräldrar har tänkt oss att köpa en häst till...
Svar
8
· Visningar
858

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Förlossningstråden
  • Övergång till fisk?
  • Dejtingtråden 32

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XII
  • Hönstråden II