Hästpsykolog...

L

lovely-celeste

Hejsan!
Jag läste i tidningen om en tjej som jobbade som psykolog och använde hästarna till hjälp. Är det någon som vet hur man går tillväga? För man måste väl läsa som man gör om man vill bli en "vanlig" psykolog...eller?
Jätte tacksam för svar :bow:

//Lovely-Celeste
 
Sv: Hästpsykolog...

Kan du vara så att du syftar på den påbyggnadsutbildning i "hästterapi" som nämndes i Ridsportförbundets tidning? Den utbildningen vände sig till psykologer, vårdare och andra som är yrkesverksamma inom psykiatrin.
 
Sv: Hästpsykolog...

nä. detta läste jag i kvällstidningen. Blev väldigt nyfiken av detta nämnligen...:smirk:
 
Sv: Hästpsykolog...

Skulle kunna vara samma utbildning som nämnts i kvällstidningen?

Utbildningen arrangeras av Mittuniversitetet.
 
Sv: Hästpsykolog...

okej, ja de är ju mycket möjligt att det är. Ska kolla upp det.
Tack så mycket för svaret!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 266
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
854
Senast: Praefatio
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 437
Senast: hollypolly
·
  • Artikel
Dagbok Som många här vet har jag haft flera år där jag mått väldigt dåligt, ett år när jag nästan var mer på psyk än jag var hemma. Har gjort...
2
Svar
28
· Visningar
2 180
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp