Hästpyssel för Hästar

Plantan

Trådstartare
Hej Alla!
Nyårsafton närmar sig, och då blir det bomber å raketer. Våra hästar går in redan vid fyra och får lyssna på radion och äta lite extra hö. Men de kan ju inte mumsa hö oavbrutet halva natten! Skulle gärna ha lite Pysselsättning för dem. Nån som har tips? Jag hade hört att de kunde knapra på ett vitkålshuvud upphängt i snöre i boxen, men det är visst inte så bra för små hästmagar. Nåt annat kul eller gott de kan roa sig med?
 
Jag brukar knyta fast 3 äpplen i ett rep i olika höjder och sen hänga upp de i taket. (Mina hästar äter inte på repet.) Jag sätter de på ett ställe så äpplena inte tar emot en vägg för då får dem lös äpplena för fort. Men jag har självklart koll på dem för säkerhet skull. Men mina hästar äter ialla fall inte på snöret.
 
Jag brukar knyta fast 3 äpplen i ett rep i olika höjder och sen hänga upp de i taket. (Mina hästar äter inte på repet.) Jag sätter de på ett ställe så äpplena inte tar emot en vägg för då får dem lös äpplena för fort. Men jag har självklart koll på dem för säkerhet skull. Men mina hästar äter ialla fall inte på snöret.
Bra idé! Jag ska kolla innan hur min häst gör, jag brukar hänga borstar å grejer i gallret mot grannen. Då har de lite att pyssla med bägge två, och samarbeta! Morötter och äpplen blir bra!
:)
 
Bra idé! Jag ska kolla innan hur min häst gör, jag brukar hänga borstar å grejer i gallret mot grannen. Då har de lite att pyssla med bägge två, och samarbeta! Morötter och äpplen blir bra!
:)
Jo precis en bra idée att kolla upp före hur dem gör o reagerar eller vad man nu ska säga
 
Hej Alla!
Nyårsafton närmar sig, och då blir det bomber å raketer. Våra hästar går in redan vid fyra och får lyssna på radion och äta lite extra hö. Men de kan ju inte mumsa hö oavbrutet halva natten! Skulle gärna ha lite Pysselsättning för dem. Nån som har tips? Jag hade hört att de kunde knapra på ett vitkålshuvud upphängt i snöre i boxen, men det är visst inte så bra för små hästmagar. Nåt annat kul eller gott de kan roa sig med?
Sett att man kan hänga upp knäckebröd, äppelbitar osv i taket. Det brukar ta dem lång tid att få tag på allt och du behöver ju inte sätta upp så stora bitar. Sedan halm ifall de äter det. Då har de något att tugga på, men det är inte mycket energi i det så det gör inte så mycket om de äter lite mer under natten. Har även sett bollar med hö i som verkar sysselsätta bra, en i stallet hade en sådan. Länkar nedan :)
https://www.hooks.se/stall-hage/sta...mLPlaJfZIWUIHSh2NEBoCKMsQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
 

Liknande trådar

Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 781
Senast: shia
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 342
Senast: Fille
·
Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 272
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp