M

misterhultspyret

hej!
undrar vilken ras som är framgångsrik inom distans om man inte räknar med araben?
undrar om man skulle kunna komma långt med en welsh av cob typ?
vilka raser lämpar sig inte inom distansen om man vill komma långt?
tacksam för svar!
 
Sv: hästras

I senaste numret av distansritt så fanns det en artikel om welsh coben Miro som har tävlat upp till 120km. Så det är klart att det går!

Det är en fördel om hästen inte är för stor, då blir det mycket massa som ska kylas och det kan vara svårt att få ner pulsen. Detta behöver ju inte utesluta att en häst kan gå långt, men det är ju en nackdel. Alla raser går att använda, men de lite kraftigare kan väl vara svåra att få upp i högre klasser.

Travare är ganska vanliga distanshästar, efter araben.
 
Sv: hästras

hej
tack för svaren!
undrar om det är någon som tävlar med en paint eller quater?
 
Sv: hästras

Det finns några duktiga Morganhästar, Bla en som gått upp till 160 km.
I USA använder man ibland Paint till distans...


Mvh Sandra
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Första gången jag eventuellt kommer fodra högdräktigt sto nästa vår. (Näringsbehov har jag koll på. ) Men nu när jag sitter och...
Svar
6
· Visningar
636
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 309
Senast: Fetaost
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 575
Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 582
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp