Hästrelaterade sångtexter

Fick precis reda på att Jet var en ponny som tog Paul upp på ett berg i Skottland där han skrev denna låt:
"Jet" was the name of a black Labrador that Paul McCartney and his wife Linda owned; the dog provided the title for the song. The McCartney's owned a variety of animals, and at the time their brood included a Golden Lab named Poppy, a Dalmatian named Lucky, and the old Sheepdog Martha (from the Beatles song " Martha My Dear ").
 
David Bowie – Diamond Dogs
The Everly Brothers – Bird Dog
Led Zeppelin – Black Dog
Tom T. Hall – (Old Dogs, Children And) Watermelon Wine
Tom Petty and the Heartbreakers – Dogs on the Run
The Who – Dogs
Elvis Presley – Hound Dog
Neil Young – Old King
The Beatles – Martha My Dear
 
David Bowie – Diamond Dogs
The Everly Brothers – Bird Dog
Led Zeppelin – Black Dog
Tom T. Hall – (Old Dogs, Children And) Watermelon Wine
Tom Petty and the Heartbreakers – Dogs on the Run
The Who – Dogs
Elvis Presley – Hound Dog
Neil Young – Old King
The Beatles – Martha My Dear
Haha, men alltså, handlar alla de där om hästar trots att det är hundar i titeln?
 
Jag råkade spinna vidare från Paul McCartneys hund som han skrev låten "Jet" om och började tänka på andra sånger med hundar. Tänkte lite fel bara.

Försent att ändra nu.
 
"Jet" was the name of a black Labrador that Paul McCartney and his wife Linda owned; the dog provided the title for the song. The McCartney's owned a variety of animals, and at the time their brood included a Golden Lab named Poppy, a Dalmatian named Lucky, and the old Sheepdog Martha (from the Beatles song " Martha My Dear ").
Vet inte vem som skrivit det du citerar eller om någon minns fel, men "Straight from the horse's mouth":
 
Lyriken i denna alltså... kanske lite mycket nattliga ritter och skinn och gummi. :laugh:

Jag har alltid velat rida
på en grön sommaräng
känna vinden vina
jag håller fast vid din man
ska bli skönt att få vila när vi nått fram till kvarn

Varje dag rider omkring
Varje natt din emot min
hindren är för längesen förbi
na na na na na na

Du pustar och frustar
efter en lång nattlig rytm
jag bort piskan kastat
men vi sporrar varandra ändå
med skinn och gummiklackar
får jag dig att gå


 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag föll i hagen igår kväll och skadade knät allvarligt. Jag halkade ner för en bergshäll och la all vikt på knät. Vrålade rakt ut...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 465
Senast: Twihard
·
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: Happimess
·
Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
65 798
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 194

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp