HÄSTSKÖTAREXAMEN,, HIPPOLGEN?? HJÄÄLP!!!!

P

Pinto

hoj hoj!

jo asså för att kunna söka till hippologen måste man ha gått nått naturbruks gymnasie med inr, häst då???
lr kan man komma in där om man bara läser typ naturvetenskapliga på vanlig skola.. ???
finns d kurser man kan läsa så man får hästskötarexamen!
pleeeeeeeze,,, help me!
jätte jätte tacksam för svar! :bow:

p.s dansa boogie :banana:!!!! och lev bra :)
 
nä man skall inte behöva gå naturbruksgymnasie men du måste vissa ämnen ( kan dem inte i huvudet) då jag gick på naturbruks gymnasie när jag sökte men du måste ju göra ridprov där tränaren betygsätter vissa saker. Vad jag hört så kan man komma till t.ex till skolan där jag gick och göra de där även om du inte går där både när det gäller sökningen och hästskötar examen.
 
Om du läser ett "vanligt" program så måste du göra praktik ett visst antal månader, går du naturbruk och läser en viss antal poäng kan du söka direkt till Hippologen.
Hästskötarexamen är ett prov du genomför, du kan läsa själv hemma eller gå en kurs som avslutas med ett prov.
På Flyinge vet jag att de har en Hästskötarutbildning med praktik där de kombinerar praktiken och du får lektioner så du lär dig det som krävs till Hästskötarexamen...
 
Jag läste naturvetenskap med hade hästkurser på ind valet och det vi läste där hade som mål att vi skulle kunna ta hästskötarexamen när vi var klara...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu har jag ett litet dilemma som jag skulle behöva lite hjälp med! Det är såhär: Jag är 16 år och läste första terminen på en...
Svar
11
· Visningar
1 345
Senast: Lancet
·
P
Hästmänniskan kurser & hästskötarexamen!..HJÄLP! hej hej.. har läst att för att komma in på hippolgen behöver man inte ha gått nått naturbruks...
Svar
1
· Visningar
1 081
Senast: Zaga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp