Hästskötarexamen

Emelie.eh

Trådstartare
Hej! Jag ska göra hästskötarexamen nu snart.
då står det att avdelningsridning kan förekomma, jag vet vad det är och innebär men kan ej kommandona och har ej tillgång till ridhandboken 1 eller 2. Någon vänlig som kan förklara vad ridhandboken (2 tror jag) Säger för kommandon inom avdelningsridning. Hade tillgång till ridhandboken 1&2 förut när jag gick på gymnasium men har somsagt ej tillgång till dessa längre och vet att det stod mycket om det där. Men då så somsagt någon vänlig själ som vill hjälpa mig med kommandona inom avdelningsridning. Har provet på fredag så hinner ej få hem böcker heller.
Allt det andra känner jag att jag har full koll på.
tack i förhand
 
Har du ridit på lektion i grupp tidigare? Kommandona är liknande de man får i gruppridning, och lätta att förstå. Har tyvärr inte tillgång till ridhandboken nu. Jag gjorde hästskötarexamen i somras, ridningen var "den enkla" delen...
 
Har du ridit på lektion i grupp tidigare? Kommandona är liknande de man får i gruppridning, och lätta att förstå. Har tyvärr inte tillgång till ridhandboken nu. Jag gjorde hästskötarexamen i somras, ridningen var "den enkla" delen...
Det har jag, men vet att vid avdelningsridning så säger de typ tex ” nummer 4 har täten” och då ska typ 4an säga ”jag har täten” eller något sånt och en del sådant som skall göras och följas, en kompis sa också typ att när man ställer upp sig på medellinjen skall man ställa sig varannan om den första hästen liksom och en massa sånt ”svårt”
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 431
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 329
Senast: jemeni
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
31 637
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp