Hästskötarutbildning distans

Irisstogenhage

Trådstartare
Finns det någon hästskötarutbildning där utbildningen är helt på distans. Man ska inte behöva åka till någon fysisk skola på hela utbildningen.
 
Är nog väääldigt svårt att lära sig sköta häst på distans...
Då en viss förkunskap krävs för att ens kunna läsa till hästskötare så är det inga problem att läsa utbildningen på distans. Väldigt många hästutbildningar är på distans och har varit så länge. Det är ju inte sköta häst som i att lära sig sadla, tränsa, rykta osv. som man lär sig på en sådan utbildning utan det är väldigt mycket annat som man läser sig till. Målet är ju hästskötarexamen och kursen förbereder en för det.
 
Då en viss förkunskap krävs för att ens kunna läsa till hästskötare så är det inga problem att läsa utbildningen på distans. Väldigt många hästutbildningar är på distans och har varit så länge. Det är ju inte sköta häst som i att lära sig sadla, tränsa, rykta osv. som man lär sig på en sådan utbildning utan det är väldigt mycket annat som man läser sig till. Målet är ju hästskötarexamen och kursen förbereder en för det.
Ok, jag trodde ändå att det var ganska mycket praktiskt i själva utbildningen.
 
Då en viss förkunskap krävs för att ens kunna läsa till hästskötare så är det inga problem att läsa utbildningen på distans. Väldigt många hästutbildningar är på distans och har varit så länge. Det är ju inte sköta häst som i att lära sig sadla, tränsa, rykta osv. som man lär sig på en sådan utbildning utan det är väldigt mycket annat som man läser sig till. Målet är ju hästskötarexamen och kursen förbereder en för det.
Kursen du länkade till har 6 träffar på skolan. Ts efterfrågar en utbildning helt på distans.
 

Liknande trådar

Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 777
Senast: mars
·
Kropp & Själ Jag har insett att jag behöver gå i terapi och är nu nyfiken på om någon här testat någon av dessa plattformar där man prata med...
Svar
4
· Visningar
473
Senast: Araminta
·
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 469
Hästmänniskan Hej! Jag går lite i tankarna på att försöka mig komma in på någon utbildning som sadelmakare ifall jag inte kommer in på hovslagar...
Svar
0
· Visningar
389
Senast: lillan222
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp