Hästskosöm

eventingmania

Trådstartare
Finns väl skokunnigt folk härute. Jag försöker köpa hästskosöm. Har nu hittat på "Hooks" men hittar ingen info om hur många man får hem om man beställer en låda Mustad. Hur långa är E2?

Har söm olika storlek på huvudena beroende på längden? Om så är fallet, om man BARA vill passa ihop huvudet med de flesta olika storlekar av skor vad passar då bäst?

Och nej, så ingen tror att jag typ är galen, jag ska inte använda dem till att sko häst ;)
 
Det är både olika längd och olika grovlek - och storlek på skallen - på de olika sömstorlekarna. Jag har för mig att det är typ 500 söm i en ask (länge sen jag tittade efter :p, de jag har hemma är inköpta för 10+ år sedan...)
E2 passar till pyttesmå ponnyskor.
Är det till skor för typ stora hästar så borde E4 funka, E5 om det är till större skor.
 
@ameo YAY tack för info. Normaldojjan jag jobbar med är nog mellan 1 och 3 i storlek kan man använda en enda sömstorlek för det?
 
Finns väl skokunnigt folk härute. Jag försöker köpa hästskosöm. Har nu hittat på "Hooks" men hittar ingen info om hur många man får hem om man beställer en låda Mustad. Hur långa är E2?

Har söm olika storlek på huvudena beroende på längden? Om så är fallet, om man BARA vill passa ihop huvudet med de flesta olika storlekar av skor vad passar då bäst?

Och nej, så ingen tror att jag typ är galen, jag ska inte använda dem till att sko häst ;)
250 st tycker jag det ser ut som att det står när jag zoomade in på bilden på Hööks.
 
Ja, det stämmer. Det är 250 st i en ask men det finns stora askar som rymmer 500 st. Stl 2 passar mindre ponny, det finns även stl 2 slim, dessa är något längre och smalare. Stl 3, 4, 5 osv är längre och grövre och passar större raser. Det finns även slim på dessa.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag letar efter en ny kavaj eftersom jag snällt får inse att den jag har inte passar mig :banghead: idag har jag varit...
Svar
1
· Visningar
2 046
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 040
Senast: inverterad
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 089
Senast: Pratsch
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 894
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp