Hästsommarplaner 2021

Har inte egen häst men ska på NH-kurs, tömkörningskurs som är endagarskurser och tvådagars ridkurs på min vanliga ridskola. Har hyrt två hästar när de har hyrvecka i sommar. Då ska jag rida, träna NH och tömköra. Sen blir det några uteritter också med min kompis som har egen häst där. Så ska jag försöka hyra lite strödagar med när de inte har verksamhet också och försöka få ta någon privatlektion med.
 
Vad planerar ni för hästaktiviteter i sommar?

Jag hoppas på att visa en eller två hästar på utställning i juli, en åktur med häst och vagn och en turridning eller två. :)
Tävla både lite unghästar samt dom äldre. Visa fölen på fölvisningar.
Skulle vilja åka iväg till ngn duktig tränare på ngn typ av kurs som varar kanske 2-3 dagar men vet inte riktigt till vem och var. Finns jättemånga bra tränare här i Skåne men skulle vilja få lite miljöombyte ett par dagar.
 
Vad planerar ni för hästaktiviteter i sommar?

Jag hoppas på att visa en eller två hästar på utställning i juli, en åktur med häst och vagn och en turridning eller två. :)
Jag var på utställningen utan att visa häst. Åktur med ardennerhäst blir den 23 juli och turridning på islandshäst den 18 augusti.
 
Jag hoppas kunna rida lite på min nya promenadhäst. (vi är lite småskruttiga både jag och hästen...)
Jag har tre shetlandsston som ska betäckas med den hingst jag lånat hem. (attans så mycket enklare att göra så, på alla sätt...) Och två av dem ska åka på utställning i juli, förutsatt att vi inte måste ställa in den pga covid. Och 4-åringen ska köras in.
Och förhoppningsvis lyckas sonen laga det trasiga hjullagret på parvagnen, så han kan få åka häst och vagn hem från skolan när han slutar 9an om några veckor. (en låsbricka är trasig och vi har hittills inte hittat nån likadan)
uppföljning...
Sonen lyckades laga det trasiga hjullagret och fick åka ponnypar och vagn hem från skolan.
1625937442692.png

Stona har gått med hingsten och blivit betäckta och två av dem var med på utställning förra helgen.
Inkörning av 4-åringen är påbörjad, såtillvida att hon är tömkörd och har dragit däck några gånger.
198678107_10158388738047404_4300951179727992579_n.jpg


Det som fallerat är ridningen, för min häst lyckades skada sig före midsommar så han blir konvalecent ett tag till....
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
438
Senast: Jeps
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 026
Senast: BornAgain
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
24
· Visningar
1 729
Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 111
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • LGCT Stockholm
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp