HÄstspa??

S

sommarförtjust

:confused: Hur stort tror ni intresset är för ett hästspa??
Hästsimning,massör,hovslagare,mm. :banana: :banana: :bow:

L

Lozzan

Sv: HÄstspa??

det värkar skönt för hästen att få lite senester!

A

ang

Finns redan i Runemo, Hälsingland. Har dock aldrig besökt.

Spa tror jag inte det finns ngn lönsamhet för.
Däremot konvalescenscenter med fysioterapefter, massörer, kiropraktorer osv.
Många hästmänniskor har ju lyckligtvis fått upp ögonen för vettig alternativbehandling, så där tror jag det finns en stor marknad.

Men finns det inte ngt sådant längre norrut i Sverige? Vill minnas att jag läst det i ngt reportage?! :confused:

S

sweet_extraa

tja, om de fanns ett hyffsat billigt så skulle absolut jag vara intresserad av det =)

A

ang

Runemo hästspa ligger vid Alfta, Hälsingland om det är det du tänker på kopparberg?

Jag tror att det finns ett stort intresse av spa / rehabilitering men däremot så är jag inte säker på att betalningsviljan hos kunderna är den största - redan i dag är det nog rätt mycket svarta pengar på alternativmarknaden.

Ska det fungera, så bör de alternativbehandlingar som kan ersättas genom försäkring ha så pass examinerad personal att dessa får genomföra behandlingarna och då självklart i samförstånd med vet.

Liknande trådar

Hästvård Min åring har precis fått en hovböld öppnad av hovslagaren. Den satt ganska ytligt och hästen gick från nästan blockhalt till mer eller...
Svar
18
· Visningar
2 715
Senast: MiniLi
·
Hästvård Min häst har överlag bra hovkvalité men är rätt kexig/skör omkring sömmar ffa på fram. Hon har balanserad foderstat ner till micro och...
Svar
8
· Visningar
758
Senast: super
·
Ekonomi & Juridik Jag har haft lite koll på marknaden eftersom vi tänkt köpa ponny till barnen inom några år och de senaste åren har priserna skjutit i...
Svar
17
· Visningar
2 034
Senast: Fille
·
Hästvård Min shettis, 86cm, har gått på stort bete hela sommaren och klarat det. Men absolut blivit tjock. Nu är det snart dags att flytt tbx...
Svar
2
· Visningar
612
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Soffa i skinn eller tyg