Bukefalos 26 år!

Hästtäcke

H

he_ja

Jag ska köpa ett nytt täcke till min häst. Har börjat kolla runt lite, men kan inte bestämma mig. Det ska vara ett täcke som är regntätt och med andasfunktion, men inte för tjockt typ regntäcke men inte med nylonfoder.
Vad rekommenderar du och varför?

R

roda

Rekommenderar Svea Outdoor Mellan. Supertäcke som är väldigt hållbart och min häst har aldrig varit blöt när han kommit in.

M

mizz_perfect

det täcket såg fint ut. vad 'är dte för pris? hur mycket kostar det dära fleecetäcket med halvhals?? någon som vet?

R

Rosella

Kolla sveas utetäcken. Har två, de är båda hela och fina efter snart 6 respektive 2 års användande. Regnar inte igenom och håller bra. Klart värda priset.

S

sova

Jag köpte ett sådant jag med, och jäklar vad bra det är!!! :bow: :bow:

C

Cia

Du har väldigt många bra märken.

Tib Horse
Horse Guard
Event

Vill du satsa riktigt seriöst så har du ju Horse Ware täckena.

Ett bra täcket är ju Olympic light protector regntäcke med fleecefoder. Det andas också. Finns med bogveck och även halvhals tror jag. Om du behöver det vill säga.

Till dig om fleecetäckena - har ett ett Tib Horse fleecetäcke och dom är superbra!!! Har perfekt passform och är mycket prisvärda. Ligger lite olika i prisklasserna men i snitt ca 500-600:- skulle jag gissa.

Kolla på www.tibhorse.com så hittar du deras återförsäljare där.

Lycka till i täckesdjungeln! :bump:

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa ett nytt täcke, men vet inte vilket jag ska ta. Det ska vara regntätt. Runt 50g foder Finnas avtagbar hals Blankt...
Svar
6
· Visningar
692
Utrustning Måste fråga, var köper ni era täcken? Hittar typ bara regntäcke eller minst 200 gr vilket blir alldeles för tjockt?! Varför finns det...
Svar
19
· Visningar
591
Utrustning Hur tjockt täcke skulle ni säga är likvärdigt med er hästs päls och vad är det för häst? Mitt varmblod har lite längre men tunnare...
Svar
13
· Visningar
1 084
Utrustning Måste köpa ett nytt Rambo summer series i större storlek. Hästen Har ett 145 idag där nästan halva rumpan sticker ut 😆 Jag har bytt ut...
Svar
15
· Visningar
719

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Positiva tråden
  • Låtar ni inte kan vara utan
  • Tetrabönor

Hund, Katt, Andra Djur

• Presentera ny katt?!
  • Labradorer och framtiden