Hästtäcke

H

he_ja

Jag ska köpa ett nytt täcke till min häst. Har börjat kolla runt lite, men kan inte bestämma mig. Det ska vara ett täcke som är regntätt och med andasfunktion, men inte för tjockt typ regntäcke men inte med nylonfoder.
Vad rekommenderar du och varför?
 
Rekommenderar Svea Outdoor Mellan. Supertäcke som är väldigt hållbart och min häst har aldrig varit blöt när han kommit in.
 
det täcket såg fint ut. vad 'är dte för pris? hur mycket kostar det dära fleecetäcket med halvhals?? någon som vet?
 
Kolla sveas utetäcken. Har två, de är båda hela och fina efter snart 6 respektive 2 års användande. Regnar inte igenom och håller bra. Klart värda priset.
 
Jag köpte ett sådant jag med, och jäklar vad bra det är!!! :bow: :bow:
 
Du har väldigt många bra märken.

Tib Horse
Horse Guard
Event

Vill du satsa riktigt seriöst så har du ju Horse Ware täckena.

Ett bra täcket är ju Olympic light protector regntäcke med fleecefoder. Det andas också. Finns med bogveck och även halvhals tror jag. Om du behöver det vill säga.

Till dig om fleecetäckena - har ett ett Tib Horse fleecetäcke och dom är superbra!!! Har perfekt passform och är mycket prisvärda. Ligger lite olika i prisklasserna men i snitt ca 500-600:- skulle jag gissa.

Kolla på www.tibhorse.com så hittar du deras återförsäljare där.

Lycka till i täckesdjungeln! :bump:
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
821
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag ska beställa nytt övergångstäcke och fastnade för Hansbo PRO 150g med separat hals. Nu behöver jag hjälp med att välja storlek...
Svar
1
· Visningar
427
Senast: sweep
·
Hemmet Mitt täcke börjar tyvärr sjunga på sista versen och jag funderar på att investera i ett nytt. Efter lite googlande inser jag att...
Svar
17
· Visningar
565
Senast: Trott
·
Utrustning Borde köpa nytt vintertäcke, ordentligt tjockt.Men när man har en ponny som är "smal" runt halsen och bogarna är det inte så lätt; många...
Svar
10
· Visningar
801
Senast: Tussinussen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp