Hästtransporter

N

Nizzetoto

Ska sälja min Ifor williams och är i valet och kvalet om vilken transport jag ska köpa i stället.
vill ha ett tyst ,rymligt och välbalanserat släp med bra hjulupphängning.
Det lutar åt Mustangs nya släp. Är det någon som har erfarenheter runt detta släp?
 
*avis* vill åxå ha ett Mustang släp, dom är SÅÅÅÅÅÅ fina :d

Futuras har åxå bra släp....boj med ...inte lätt att hitta rätt i transportdjungeln.

//Becky :bump:
 
Saknar inte Mustangen ventilation i taket?

Köpte själv en Henra Contessa efter att ha tittat på en uppsjö olika märken. Kanonfint :love:
Kolla www.henra.se
Min häst på 155 cm har gott om plats i släpet, så stora hästar ryms bra. Bommarna går att ställa exakt i längd, vilket gör att man kan ta bort allt glapp som kan skallra. Plast-stänkskärmar gör att det låter mindre när det stänker från hjulen. Bakluckan som ju fälls uppåt är helt ljudlös när den öppnas och stängs.
Släpet märks knappt att det är påhakat på bilen när jag kör. Taklucka och öppningsbara fönster = flera valmöjligheter och bra ventilation.
Enda nackdelen är att det är full höjd på bommarna som standard, ponnybommar är tillval.

Jag tyckte att det var viktigt med ventilation i taket, ok att luften rör sig i en vagn som rullar, men står hästen stilla på tex en tävlingsplats måste ju fukten lägga sig på insidan av taket annars?
Mustangen har vad jag har förstått pålimmat golv, medans Henras är direktgjutna.

Lycka till!
 
Jag såg mitt framtida drömsläp i helgen på Ryttarspelen i Sthlm! Umesläps nya B60!
Extra hög, extra lång, extra bred och gott om utrymme, sadelkammare fram som man når via en skjutdörr från hästutrymmet.
Och tyvärr extra dyr! ca 100.000 med den utrustning man vill ha.
Dock känns den mycket mer prisvärd än tex Star Trailers x3000 modell.

De andra jag kollade på efter det såg små och trånga ut efter att ha sett B60:n. (Henra, Fautras, Boj, Star)
Men frågan är om jag någonsin kommer att ha råd med den...
 
Har Ume A60. Världens bästa släp :love:!! Mycket bra ventilering. Och jättebra kvalitet :)
 
Jag undrar också varför du ska sälja den?
Jag har funderat på att köpa ett begagnat Ifor williams och vill gärna veta ev nackdelar med detta släp.
 
Ang ifor williams är det väl inga direkta fel, vi vill dock ha ett tystare släp med öppningsbara fönster. Annars är släpet stort och rymligt till ett bra pris.
 
VAD är det som låter då? Vet ju att det är metallluckor på det....Och jag har själv funderat på om det är tyst iom det. :confused:
 
En liten fråga ang. Ifor Williams....
Jag har hört att de inte har säkerhetsbommar fram.. stämmer det?
 
Har ett ifor och bommarna går att lossa om häst går över, det följer med en insexnyckel modell större för ändamålet. Däremot är det inte snabbutlösning på bommarna fram.

Har ett Ifor som jag upplever som tyst, men man får se till att allt sitter fast och inte hänger och slänger innuti. Möjligen att fjädringen knarrade lite när jag körde det tomt men när jag körde med häst i var det tyst när jag åkte med fönstret öppet. Mitt släp är å andra sidan bara några månader gammalt så det kanhända att det ändrar sig med tiden.
 

Liknande trådar

Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 972
Senast: Smurfoff
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
269
Senast: attheedge
·
Utrustning Jag sökte men hittade bara äldre trådar så jag provar att posta en ny. Jag tänker mig att jag ska köpa ett enhästars släp. Av flera...
2
Svar
27
· Visningar
2 506
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej, Jag går i tankarna att köpa hästtransport men vet inte vad jag ska välja. Jag har som många ett par krav på listan och nu önskar...
Svar
1
· Visningar
719
Senast: Anemone
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp