Hästuppfödare kräver besked om abortvirus: "Vi måste döda ryktesspridningen"

Det pågår en hätsk ryktesspridning om det fruktade abortviruset EHV-1 på flera sociala medier. Nu vill hästuppfödaren Jocke Wallenberg att länsveterinärerna informerar om det faktiska läget i Sörmland. Men länsstyrelsens veterinärer har inte tid.
 
Jag länkade ju den tidigare :)
Men bra att du hittat nu :D
Ja alltså, att sidan finns visste jag men inte att de hade med provtagna misstänkta fall. Möjligt att jag bara har missat det tidigare. Eftersom jag inte far runt med mina hästar och är stenhård med smittskyddstänket för de som kommer hit så tittar jag egentligen bara där när jag ska köpa häst och det var två år sedan sist. Mycket möjligt att jag minns fel men jag hade för mig att misstänkta fall inte fanns med då.
 
Ja alltså, att sidan finns visste jag men inte att de hade med provtagna misstänkta fall. Möjligt att jag bara har missat det tidigare. Eftersom jag inte far runt med mina hästar och är stenhård med smittskyddstänket för de som kommer hit så tittar jag egentligen bara där när jag ska köpa häst och det var två år sedan sist. Mycket möjligt att jag minns fel men jag hade för mig att misstänkta fall inte fanns med då.

Jag var själv provtagen för EHV för två år sen (drygt) och fanns med. Tror det varit så länge.
 
Ja alltså, att sidan finns visste jag men inte att de hade med provtagna misstänkta fall. Möjligt att jag bara har missat det tidigare. Eftersom jag inte far runt med mina hästar och är stenhård med smittskyddstänket för de som kommer hit så tittar jag egentligen bara där när jag ska köpa häst och det var två år sedan sist. Mycket möjligt att jag minns fel men jag hade för mig att misstänkta fall inte fanns med då.
Har funnits med i säkert tio år iaf 😁.
 

Liknande trådar

Hästvård Detta stod i dagens lokaltidning hos oss sedan ett större stall i länet drabbats av kvarka/kvarkaliknande symtom. "Livsfarlig...
2
Svar
35
· Visningar
6 879
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp