hästutrustning

O

orginal

bounce.gif
jag hyr en häst nu i några veckor! o när d renganr så har han inge rengtäcke utan hon som har han vill att jag ska ta på ett tjockt vinter täcke men jag kan inte mä o lägga på d när d är 25+ han svettas ju ihjäl.... vad tycker du att jag ska gö
unsure.png




banana.gif
bounce.gif
bow.gif
roflmao.png
love.png
angel.png
 
Senast ändrad av en moderator:
fråga varför hon vill ha hästen att få solsting? varför kan den inte gå helt utan täcke för? Vi bor ju inte på nordpolen!
 
Lät honom gå utan täcke.. Kan lova dig att han säkert kommer överleva en regnskur
smirk.png
 
Senast ändrad av en moderator:
kan säga att det var ett bra tag sedan Ludde såg ett täcke! Låt hästen gå utan, det mår han helt klart bäst av!
 
det enda täcke hästen möjligen skulle behöva sommartid, är ett insektsnät. Regntäcken är bra på hösten och våren då regnen är kalla, men så här på sommaren är det bara skönt för hästarna med lite svalkande regn i den nu tropiska hettan.
Att lägga på ett vintertäcke nu bäddar för betydligt större problem än att ha hästen naken...
mad.png
 
Senast ändrad av en moderator:
om ägaren bor långt borta skulle jag inte lägga på et täcket utan ett regntäcke=)
 
En häst som har täcke på sig när det är varmt kan bränna av pälsen... Det ser värre ut än både ringorm, svamp och skabb...
Det är djurplågeri att lägga på ett tunnt vintertäcke nu...
Om inte ägaren inser detta kankse hon inte ska häst... Om ägaren nu är så snål att hon inte kan lägga ut pengar på ett regntäcke så bör hon inte bry sig om den har täcke överhuvudtaget... :mad:
 
Herregud...
Ibland undrar man hur hästfolk resonerar.
Hur skulle denna ägare känna sig om hon sätter på dig en riktigt tjock dunjacka mitt i högsommaren!!?? Svaret är ganska givet.
Det man kan ha på sommaren är ett flugtäcke och sedan INGET ANNAT :mad:
 
Eh, VARFÖR frågar jag?! :eek: Skulle inte ta på täcket, hästen klarar sig gott och väl utan! Möjligen ett insektstäcke isåfall! :smirk:
 
hästen har inget annat än detta täcke, regntäcket var sönder eller nåt. vet inte om dom la på honom det, kanske på natten, men isf. så åkte dom ut och tog av det på morgonen. ägaren var på semester och hade förklarat nogrannt för dom att han skulle ha det på sej om det regnade.. va gör man?
 
Klipp sönder täcket,, el någe annat.. idiotiskt att lägga på täcke nu,, tänk dig dunjacka, el rengställ på dig i den hära värmen.. och om ägaren täckar hästen nu,, så anmäl för djurplågeri..
 
Sv: hästutrustning

bra idé med att klippa sönder täcket! ;)
kan det inte bara "gå sönder" ???? :idea:
 

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
13
· Visningar
1 281
Hundhälsa Varulven börjar bli gammal och jag ger honom både ledpreparat och Onsilor då han har lite artros i tårna, men jag börjar även fundera på...
2
Svar
28
· Visningar
1 834
Senast: BornAgain
·
Foder & Strö Jag funderar på att byta från vanlig halmbädd där hela boxen mockas igenom varje dag till permanentbädd. Står i kallstall, så jag vill...
Svar
3
· Visningar
584
Senast: tanten
·
Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
437
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp