Hage sönder gång på gång. Hästen, älg eller vildsvin?

Hade hästarna inne inatt och imorse när min man skulle släppa ut dom var staketet helt nerrivet i ena hörnet, samt en stolpe var helt knäckt.

Hittade spår utanför hagen som såg ut att vara från vildsvin.

Alltså hur sjutton ska jag bära mig åt nu? Visst kan jag ta in dom
På natten, men jag vill
Gärna att dom ska gå ute dygnet runt men ska det fortsätta såhär...?! Och som sagt så kan bebisen komma när som helst och det blir lite svårt att ta in och ut hästar när man befinner sig på bb...

Hatar vildsvin!!!
 
Hade hästarna inne inatt och imorse när min man skulle släppa ut dom var staketet helt nerrivet i ena hörnet, samt en stolpe var helt knäckt.

Hittade spår utanför hagen som såg ut att vara från vildsvin.

Alltså hur sjutton ska jag bära mig åt nu? Visst kan jag ta in dom
På natten, men jag vill
Gärna att dom ska gå ute dygnet runt men ska det fortsätta såhär...?! Och som sagt så kan bebisen komma när som helst och det blir lite svårt att ta in och ut hästar när man befinner sig på bb...

Hatar vildsvin!!!

Våra vågar sig inte in i vårat staket vi satte upp. Kan det just nu i torkan vara skitledning i staketet? Kanske sätta en tråd på 10-20 cm där typ trynet är?
 
Verkar ju vara grisarna som är boven, täta trådar och nära marken bör nog hålla dom ute. Gärna ståltråd och se till att det är kräm i grejorna, så bör de ju hålla sej utanför.

Har du frågat den du arrenderar av om råd? Säg att dina staket regelbundet förstörs och du sett spår. Man brukar inte vilja jaga vid åtelplatserna, men kanske eventuellt kan han tänka sej att sitta på vakjakt om inte matplatserna ligger för nära?
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
373
Senast: Sirap
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 964
Senast: nullo-modo
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 255
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 112
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp