Bukefalos 28 år!

Hagproblem

G

GoddessOfLove

Jag vet att d har vart såna här trådar förut..

grejen är att min kära pålla är lite av en sadist o inte har nått alls emot att få elstötar . hon går lugnt o försiktigt igenom staketet (nån gång över staketet) men vanligtvis emellan eltrådarna. d går itne snabbt utan hon gör d lugnt o försiktigt, reagerar inte alls på någon el. sen är hon ute.

så som d är nu så är d ingen fara, hon går inte långt bort ifrån hagen men nu när vi ska flytta har vi tåget några meter från hagarna..

jag har kännt på vårat staket o d är ganska ordentligt med el i, hon har ingen stor man eller massa täcken som dämpar heller.

blir till o linda in grimman i ståltråd o hoppas att hon stannar innanför lr? :confused: givetvis med övervakning första tiden..
 
Kan du inte sätta ditt en extra tråd? Så att det blir tätare emellan, då KAN hon väl inte tråckla sig ut? Är det ström i både övre och undre tråden förresten? Ibland har man ju bara i den övre och då är det bara att böja lite på knäna :D

/malu
 
Har hon tråkigt eller har hon inga kompisar i hagen eller varför går hon ut? :confused:
Ta reda på orsaken!
 
Jag vet en i stallet som hade en liten rymling! Dom satte någon slags kedja runt halsen på honom, så eltrådarna kändes mer. När han hade fått sig några stötar tog dom bort den. Numera håller han sig kvar i hagen! :)
 
Ska vi starta en klubb? :crazy: Min d-ponny kryper emellan trådarna. Hon har sällskap och trivs med det i hagen. Däremot finns det några torra gamla grässtrån utanför staketet, vilket inte finns i hagen. Hon ställer sig med halsen utanför, övre tråden på ryggen och knaprar på det hon når...Man kan tom se när hon sprätter till när hon får stötar. Tackolov har hon inte klivit ut helt och hållet. Än. Som tur är går de ju inte iväg från de andra hästarna. Den andra är fö väldigt reserverad för varenda snörstump han ser. Det kan ju vara ström i...
 
Det gör vi :)
Hon sprätter inte ens till när hon får en stöt, verkar inte reagera på ström alls :crazy:
O ut kommer hon, dick ställer hon sej utanför o äter lite frusna grässtrån, o d har aldrig varit någon fara med o fånga heller..
 

Liknande trådar

Anläggning Jag vet inte än, men kanske har jag fått nog av den jag hyr bete av på sommaren. Vad tycker ni om detta? Ska jag byta bete eller inte...
2
Svar
22
· Visningar
3 458
Senast: bigganl
·
W
Hästmänniskan Vet inte om den här är på rätt ställe men om den inte är de så vore de toppen om någon kunde flytta den? :) Hej. Behöver skriva av mig...
Svar
10
· Visningar
2 929
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Några funderingar angående staket... Jag och sambon köpte en gård på 2,5 hektar i somras. Varav ca 2 hektar är hagar. Vi spenderade...
Svar
9
· Visningar
1 587
Senast: Cyllene
·
Anläggning Vi har som många andra problem med staketen för tillfället. Vår största hästflock går i en stor hage som mestadels är stängslad med...
Svar
1
· Visningar
960
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp