Hagproblem????

ankic

Trådstartare
Har våran ponny tillsammans med en annan vallack i hagen.
Dom har bara stått en vecka tillsammans , min undran är : den andra hästen är ganska elak , jagar bort våran , biter sönder täckena . I dag då jag kom till stallet så tordes inte pollen komma fram till mig ,den andra högg ordentligt både i luften och i täcket . Hur länge brukar det ta innan dom accepterar varandra eller ska jag byta hage?? :confused:
 
Oftast accepterar dom ju varann ganska fort.. Efter en vecka brukar det ju vara lugnt.
Men sen beror det ju på vad du menar med elak oxå. En häst i högre rang jagar ju iväg en häst i lägre rang =inget ovanligt. Och en del hästar är helt enkelt förj-vliga på att ha sönder täcken..
Men jagar den alltid iväg eran ponny eller är det bara vid vissa tillfällen? Är den elak på ett sånt sätt att eran ponny riskerar att bli skadad? Det är så svårt att svara på det här utan att ha sett hästarna.. men om den riskerar att bli skadad eller iofs om den får alla täcken sönderbitna hela tiden (det blir ju väldigt dyrt i längden) så skulle jag nog försöka byta hagkompis.
Blev lite flummigt men hoppas du förstår lite iaf..
:D
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 939
Senast: Stereo
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 124
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Vi har en ponny, en valack på 18år. För ca. 1år sedan köpte vi honom och han går sedan dess i gemensam hage med tre ston och en valack...
Svar
5
· Visningar
1 791
Senast: Ms_Antrop
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 552
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp