Bukefalos 28 år!

Hagstorlek?

Enya

Trådstartare
Det finns en tråd här angående minsta storlek på box till respetive häststorlek. Jag undrar om det finns några liknander bestämmelser angående vinterhage? Hur stort/ litet får det lov att vara enligt lagen? Hur stort har ni?
Hur liten hage kan jag ha till min nordsvensk och en shettis?
 
Det finns inga lagar på att hästen ska ha daglig utevistelse utan den bör ha det så det borde ju inte finnas några mått angivna på hagstorleken.
 
Ok, tack!
Jag tycker att det är konstigt att det inte finns mått för det också, precis som allt annat!
 
Jag vill minnas att jag har läst att man får inte ha mer än 3 hästar per hektar mark man har..
Nån annan som vet kanske?
 
Får och får - det är en rekommendation. Tror att det mest gäller gödseltrycket på marken.
Eller tänker du kanske på gödselspridningen. Där gäller det att man har så mycket mark eller att man skriver avtal om gödselhämtning med någon som har mycket mark.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 210
Senast: Cambrie
·
Svar
0
· Visningar
595
Senast: Lexa
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 949
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
12 121
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp