Hakbandsskydd - köpa enbart?

ako

Trådstartare
Någon som vet var man kan få tag på lösa hakbandsskydd till hjälmar? En liten men bra grej att ha. Menar alltså den lilla grejen med kardborrband man knäpper runt bandet…
 
Hu, när jag läste rubriken fick jag minnen av det där hemska hakskyddet i plast som satt på hjälmar förr. Obekvämt, hakan blev svettig och när den lilla skumgummibiten i ramlat bort fick man dessutom fyra märken av plasten på hakan. Vem vill ha ett sånt tänkte jag. Sen läste jag igen och fattade. Sorry, inget vettigt svar alltså.
 
Rent krasst så vänd dig till en ridsportbutik som säljer hjälmar, rent krasst borde de kunna beställa med reservdelar hem nästa gång de får leverans, om såna delar finns att beställa löst.
 
  • Gilla
Reactions: ako
Min spontana tanke var att har man bara en symaskin att tillgå så borde det vara plättlätt att fixa ett själv. :)
 
  • Gilla
Reactions: ako

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 038
Senast: JennyLz
·
Utrustning Hejsan! Jag har en häst som är känslig runt öronen när det kommer till just nackstycket på träns. Vi har provat många olika varianter...
Svar
5
· Visningar
1 058
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Den här tiden på året är alltid svår. Jag vet inte vad jag ska göra inomhus så många timmar när det är mörkt. När det blir mörkt så...
Svar
10
· Visningar
874
Senast: Wille
·
Hundträning Jag har på skoj försökt gå Tilda att hjälpa till att hitta kantareller när vi är ute. Hon verkar fatta grejen någorlunda, hon är bra på...
Svar
1
· Visningar
541
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp