Håll tummarna för min lilla Frida :(

Sv: Håll tummarna för min lilla Frida :(

KL.

Tack alla underbara människor här som har följt och stöttat mig och lillan i detta helvete:).

I dag är den dagen jag längtat och väntat på, jag får hämta hem henne i kväll:bump::bump:. Frida va enligt veterinären en glad och piggare hund nu, i dag är jag lycklig:laugh:

10596_1276293644.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Håll tummarna för min lilla Frida :(

KL.

Tack alla underbara människor här som har följt och stöttat mig och lillan i detta helvete:).

I dag är den dagen jag längtat och väntat på, jag får hämta hem henne i kväll:bump::bump:. Frida va enligt veterinären en glad och piggare hund nu, i dag är jag lycklig:laugh:

10596_1276293644.jpg

Åh vad härligt!!! :love:
 
Sv: Håll tummarna för min lilla Frida :(

Åh vad mina tårar rann när jag läste om hur din hund haft det, men hur jag sedan sprack upp i ett leende när jag nu läste att de hittat felet och du får ta hem henne! Så glad jag är för er skull!!
 
Sv: Håll tummarna för min lilla Frida :(

Tack, nu går vi mot ljusare tider får jag hoppas:). Nu är hon hemma, hon hade visst kunnat stanna några dagar till på det där hundhotellet verkade hon tycka när vi kom, sket fullständigt i oss efter att tagit några vift med hela svansen för att sen gå vidare och sniffa på allt spännande:p. Nu håller husse på att snickra en uteramp till trappen så hon kan ta sig ner själv från ytterdörren, klart vi måste göra det lättframkomligt för lilla gumman:angel:. Hon går fint i dag utan att ha ont men vi ska ju undvika mycket nu som höga kanter osv, Hon blev glad över att komma hem och vi fick våra pussar till slut efter vi krusat lite på henne.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Håll tummarna för min lilla Frida :(

Kl

Lyckan vändes snabbt till förtvivlan efter vi kommit hem från växjö. Frida svarade inte bra på Rimadylen och i lördags så va hon rejält dålig, tappade matlusten, kräkte och fick ännu svårare att gå med både spodylosen samt stukningen i höger fram som inte vill ge med sig. Helsingborg avrådde mig direkt att fortsätta med rimadylen så jag slutade med den. Ringde Växjö som gav mig råd att börja med kortison samt ge dom kramplösande/smärtstillande sprutor jag hade hemma och ge det 4 dagar. Annars kunde jag komma dit så hon fick läggas in för smärtlindring. Frida hade ingen livsgnista kvar, kunde knappt ta sig fram/kissa själv och morrade på oss så fort vi rörde henne. I natt kl 02 blev jag tvungen att ringa vet akut då smärtorna va olidliga, hon kunde inte bajsa och inte blevhon bättre av sprutorna. Väl där så beslöt jag att ta det tunga beslutet att låta henne somna in för hennes eget bästa:cry:, det svåraste beslutet jag tagit i mitt liv.

Hon va kall när vi kom in, flämtade och va helt tom i ögonen. Kanske väntade jag för länge, kanske hade dom kunnat ge henne en mirakelkur i helsingborg i stället men som hon led nu i natt så spelade det ingen roll om hon kunde gå någolunda med kroppen full av smärtlindring. Hade jag haft möjlighet så hade jag tagit henne till helsingborg men då veterinärena kommit fram till att det va sponylos och som smärtlindring knappt verkade bita på så följde jag mitt hjärta. Frida hade gett upp, kvar va bara en värkande kropp som plågade henne. Snart ska jag ut och begrava henne, sätta en fin blomma eller två och bara sakna min lilla ängel som jag fick 10 underbara år med. Sov gott gumman, älskar dig över allt annat.

Tankarna dom snurrar, kanske gjorde jag fel, kanske va det något tillfälligt men att se henne bli säme och sämre och inte tycka något är roligt längre va inte längre Frida. Hon älskade att springa lös i skog och mark, leta möss, och träna lydnad. Livet hon skulle få skulle ge henne stora begränsningar och förbjuda det hon älskade mest av allt LIVET.

Ta till vara på era änglar, det kan gå snabbt, snabbare än man kan ana:(. Jag är ett vrak, helt tom. Men ska minnas henne när hon va som friskast.
 
Sv: Håll tummarna för min lilla Frida :(

Jag lider med dej :( det är så svårt att förlora en så nära vän.

Du gjorde vad du kunde och vad som verkade rätt just då, mer kan ingen göra.

Tröstkramar
 
Sv: Håll tummarna för min lilla Frida :(

Usch, nu sitter jag här i tårar.
Lider med dig, och fasar för att jag kanske kommer behöva fatta samma beslut idag :cry:
 
Sv: Håll tummarna för min lilla Frida :(

KL

Tack söta ni. Nu har poletten trillat ner här, det är tomt och hennes kompis Loka sörjer:(. Loka lämnade inte mig en sekund i natt, skulle helst upp i knät och trösta trots hon väger över 30 kg. I morse när husse släppte ut henne, ställde hon sig och vädrade i luften, vände sig sedan dit där Frida va begravd och stod så en stund.

Nu slåss jag med ångest och skuldkänslor men det hör väl till, innerst inne vet jag att jag gjorde rätt för hon hade haft ont för länge men jag ville inte se det utan sköt till nästa dag och samtal med nya veterinärer. Ska ner snart och göra fint vid graven. Önska er andra med vovvar att ni får ha dom friska och länge i livet. Lite bilder på lillan när hon va sig själv:

55114_1209899535.jpg

73757_1209899705.jpg

13118_1211714412.jpg

97674_1212325363.jpg

64795_1215709192.jpg


Frågan är bara hur denna saknaden ska ge med sig, nu skulle jag göra allt för att bara få pussa hennes lilla nos igen.
 
Sv: Håll tummarna för min lilla Frida :(

:cry:
Ditt inlägg gick rakt in i mitt hjärta.

Du gjorde rätt, nu har Frida det bra. Jag hade troligen gjort som du i ditt läge.

Trodde verkligen att det skulle lösa sig jag också men livet har sina egna vägar.

Tröstkramar till dig
 
Sv: Håll tummarna för min lilla Frida :(

Tårarna rinner! Jag vet hur det känns man kastas mellan hopp och förtvilvan innan och när det sista beslutet är taget så är det. Men man har kvar sin vänn i hjätat. Fast det är så tomt när ens djur är borta. Men försök kom håg allt trevligt och mysigt ni haft.
Kramar Pudlan
 
Sv: Håll tummarna för min lilla Frida :(

Men huvvaligen, känner verkligen med dig :cry:

Vila i frid, lilla Frida
 
Sv: Håll tummarna för min lilla Frida :(

Beklagar sorgen!

Tårarna rinner här borta, speciellt sedan jag läste om Fridas spondylos.
Veterinären konstaterade förra veckan att Izor har spondylos i ryggraden (två kotor från svansen).:crazy: Vovven verkar lyckligtvis inte ha speciellt ont. Vi ska till sjukgymnasten imorgon så ska denna bedöma Izors "status".
 
Sv: Håll tummarna för min lilla Frida :(

Förstår att du blir rädd men jag tror Frida va ett av dom undantagen som inte klarar av att leva med diagnosen och dom biverkningar den ger, där smärtan tar bort livsgnistan. Sen kan det blivit något annat också då hon började dricka mängder dom 2 sista dagarna och blev rejält nedsatt, tappade vikt snabbt och muskler. Hon mådde inte bra på kortison eller den andra smärtmedicinen som krävdes för henne. Hennes kropp tog helt enkelt slut tror jag då vi har sprungit in och ut till veterinärer nästan varje månad sista året för olika saker och detta blev droppen.

Tycker inte att värk i rygg ska ge en så stor reaktion så hunden nästan självdör men klart att den blir svag och får smärta. Det gick otroligt snabbt för Frida från att vara i bra hull/muskler till att bli en väldigt gammal hund där ryggen buktade ut och rumpan försvann. Hon va alltid svårsövd, skulle alltid kämpa för att hålla sig vaken upp till 15 min till 30 min i bland men i går när hon fick den lugnande i nacken så la hon sitt lilla huvud ner och somnade på mindre än en minut så hon va verkligen nedsatt och ville inte vara med mer. Jag kommer aldrig få veta men jag brydde mig inte om det då för hon visade att kroppen ville få ro. Håller tummarna för din vovve. Kram
 
Sv: Håll tummarna för min lilla Frida :(

En stoooooooor kram till dig! Måste ha varit fruktansvärt men du fattade helt rätt beslut... Frida har det bra nu.
 
Sv: Håll tummarna för min lilla Frida :(

Skickar en massa stöttande kramar till dig!!
Du tog helt rätt beslut som lät henne slippa ha ont!!
Ett starkt och jobbigt beslut, men för Fridas skull, helt rätt!
Det är alltid jobbigt att förlora någon man älskar men försök att minnas henne med glädje!!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 081
Hundhälsa Ibland frågar man sig om det är värt det. Det här med att leva med djur alltså. Det var inte så länge sen som min gamle hane dog under...
Svar
16
· Visningar
2 356
Senast: Kivina
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
4 987
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Får nog ta alltihopa från början för att alla ska hänga med. Köpte förra året en mindre gård (sommaren). Hade en dröm att ha hästarna...
2
Svar
28
· Visningar
3 665
Senast: Domino_s
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Hundrädda
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp