Håll tummarna för Wahidah...

Red_Chili

Trådstartare
Wahidah mår dåligt. Riktigt dåligt. Istället för att vara den vilde hon normalt sett är, så ligger hon helt utslängd på sidan i sängen och reagerar knappt på någonting... Feber har hon också. Jag tempade henne igår på kvällen några gånger och nu när jag vaknade. Temperaturen växlar mellan 39,3 och 39,1 men vägrar ge med sig.

Hon äter och dricker i alla fall... Eller ja, hon dricker när jag häller vatten på några torrfoderbitar. Hon går inte självmant till vattenskålen. Faktum är att hon inte går alls - någonstans. Hon vill inte, verkar ha svårt att röra sig och ser besvärad ut hela tiden.

Om en kvart ungefär så är farsan här. Då åker vi iväg till djursjukhuset. Jag håller på och ringer dem nu för att förbereda dem på att vi kommer.
Jag sitter här och försöker komma på möjliga anledningar till det här, men det snurrar bara runt i skallen på mig. Det första jag tänker på är väl fästingsjukdomar och livmoderinflammation och isåfall är det mer fästingsjukdomar som är troligt. Jag vet inte alls hur sådana "fungerar" och är jätteorolig nu.

Jag pratade lite snabbt med en vän som är vetrerinär nu i morse och hon uppmanade mig att åka iväg på en gång. Så nu gör vi det.
Håll tummarna för att det går bättre för Wahidah än för Squarepants hund Limbo som blev snabbt sjuk och inte klarade sig... Min lilla W är ju bara 2 år... Inget får hända henne.. Inte nu... :cry:
 
Sv: Håll tummarna för Wahidah...

Fy vad hemskt :cry:. Det finns inget värre än när djuren blir sjuka....

Håller tummarna att det ska gå bra för er!
 
Sv: Håll tummarna för Wahidah...

Gah. Vi har inte ens kommit iväg än. Men jag har ringt djursjukhuset, så de vet att jag kommer och jag har gjort iordning handväskan med allt jag kan komma på att jag behöver.. Hoppas att jag inte har glömt något. Det är lite svårt att tänka klart nu... Åh. Om farsan bara kunde komma hit nu.
 
Sv: Håll tummarna för Wahidah...

Men USCH, jag som trodde hon skulle va sitt vanliga jag idag igen......

Du måste uppdatera här när du vet ngt mer, håller alla tummar & tå & tassar

Hmm skulle ju kunna va nån fästigsjukdom, med snabbt insjuknande......Jaja vi får se vad veterinäerna säger!!!

Lycka till, tänker på dig :)
 
Sv: Håll tummarna för Wahidah...

Håller tummarna för din vackra tik att allt går bra.
 
Sv: Håll tummarna för Wahidah...

Jag fick åka hem med tomt koppel. Wahidah ligger nu inlagd med dropp och förhoppningsvis kan jag hämta henne ikväll...

När vi var hos veterinären var hon ännu mer hängig än innan. Ville inte ta ett steg ens när vi puttade lite på henne och tittade knappt upp när veterinären kom in genom dörren till undersökningsrummet. De tog blodprov och kollade tempen. Hon har mer feber nu än innan. 39,7 stannade termometern på och när vi skulle gå till rummet som hon skulle stanna i så ville hon knappt stå upp...

De skulle ringa så fort de visste mer, men det kunde ta någon timme innan de fått veta något om blodproven. Nu ska jag försöka få i mig frukost och gå ut en sväng med Zala, som är jätteuttråkad och verkar undra lite varför hon inte kunde se Wahidah när vi kom hem...

Tack alla som håller tummarna. Det är skönt att veta att "hela världen" bryr sig om min lilla W.
 
Sv: Håll tummarna för Wahidah...

:cry: :crazy: Hoppas att allt blir bra med W! Inte roligt när man blir så maktlös.. :(
 
Sv: Håll tummarna för Wahidah...

Åhh, nej tänker på dig och uppdatera så fort du vet mer.....

Stryrke kramar
 
Sv: Håll tummarna för Wahidah...

Håller båda tummarna för sötnosen och hoppas verkligen att hon mår bra snart!
 
Sv: Håll tummarna för Wahidah...

oh jag som hoppades så att hon skulle vakna upp feberfri idag! Håller alla tummar och tår för W.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
18 901
Senast: mackan
·
Katthälsa Stackars Soda mår inget vidare alls =/ Hittade honom igår "i en hög" på stallgolvet med alldeles för snabb andning. Var som en het trasa...
2
Svar
24
· Visningar
23 170
Hästvård För snart 6 veckor sen fick min gamla underbara ponny vandra vidare.:( Tillsammans med henne gick en äldre ponny som vi prova släppa...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
13 388
Senast: Legolaz
·
Hästvård Tillbringade hela dagen på Ultuna igår med kompisens äldre islandsvalack som blivit mycket dålig, skulle vara kul att höra era tankar...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 248
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp