Håll tummarna nu

Jag har haft min gamla bil ute på Blocket ett tag och jag har fått en del svar som dock inte lett till affär. Nu är det en kille från Jämtland som tänker sätta sig på tåget i morgon och komma hit och köpa bilen. Jag ska hämta honom vid tågstationen i morgon eftermiddag. Han har inte ens prutat så här långt. Och så bokar han mitt airbnb-rum över natten så han kan köra hem i dagsljus. Håll tummarna att allt klaffar.
 

Hur har det gått?
Håller tummarna för att du sålt bilen nu!
Han kom den tid han sagt, vi åkte hem till mig, bytte däck på bilen, bytte ägare på bilen, skrev köpekontrakt och så betalade han. Prutade inte nåt. Inte ens när jag berättade att bilen drar lite kylarvätska. Så jag fick ungefär dubbelt så mycket betalt för bilen än vad jag räknat med. Alla andra har prutat till ungefär hälften.

Jag bjöd på mat och sen satt han och visade bilder på sin dator om djur han filmat och fotograferat i skogen. Och berättade om pappers- och tapettillverkning.

Han verkar vara en hygglig kille.

Så jag hoppas att han inte i sista stund gör en fuling och drar tillbaka betalningen som skedde genom en banköverföring. Men han verkar reko.
 
Han kom den tid han sagt, vi åkte hem till mig, bytte däck på bilen, bytte ägare på bilen, skrev köpekontrakt och så betalade han. Prutade inte nåt. Inte ens när jag berättade att bilen drar lite kylarvätska. Så jag fick ungefär dubbelt så mycket betalt för bilen än vad jag räknat med. Alla andra har prutat till ungefär hälften.

Jag bjöd på mat och sen satt han och visade bilder på sin dator om djur han filmat och fotograferat i skogen. Och berättade om pappers- och tapettillverkning.

Han verkar vara en hygglig kille.

Så jag hoppas att han inte i sista stund gör en fuling och drar tillbaka betalningen som skedde genom en banköverföring. Men han verkar reko.
Vilken helt underbar köpare, tänk om alla vara sådana.
 
Pengarna för bilen ramlade in på mitt konto idag. Nu kan jag andas ut. Allt gick som önskat.
Vad skönt, jag har både bra och väldigt dåliga 😂, erfarenheter av att sälja lite mer ”använda” bilar (ville inte skriva skruttbil) men min ena försäljning var precis sådär smidig minus air bnb då :) så himla skönt när det är klart!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 421
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 896
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 674
Senast: ameo
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 912
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp