håll tummarna!

marieka

Trådstartare
Ska till vet. om en stund. :(
Vovven har grym tandlossning + att jag har hittat stora knölar på halsen. :cry:
Det får inte vara cancer. Hon är bara 2 1/2 år.
Usch vad jag är nervös.
 
Åh :(... jag håller tummarna jag med.

Det är inte lymfkörtlarna (eller om det ska vara spottkörtlar - är lite off just nu) som är förstorade då, pga munohälsan? Min tik har också problem med munhälsan och när det blir mycket plack så sväller körtlarna (pga bakterierna från munhålan).

Ja, lycka till iallafall!
 
Det var inte cancer :bump:
Troligtvis är det bakterier i svalget, eller nåt.
Hon ska gå på antibiotika och tillbaka till vet. på tisdag. Har det inte minskat ska hon sövas så dem kan gå in o kolla.
skönt :)
 
Bakterier i svalget? Jag menar inflamation i munhålan, fast det kanske är nästan samma sak :D
på måndag ska hon in och fixa till tänderna, hon ska bli så fin så.

Tack för att ni höll tummarna. Känner en hund med cancer i lymfkörtlarna, det var därför jag blev så rädd.
 

Liknande trådar

Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
688
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
991
Senast: Viva
·
Hundhälsa Nu orkar jag inge mer. Nu är 4 av 5 djur hemma sjuka och behöver veterinärvård. Hundarna är såklart jobbigast när dom är dåliga. Ena...
Svar
6
· Visningar
1 675
Senast: BornAgain
·
Hundhälsa Har skrivit här tidigare om min hund som fått en knöl på typ bakre hälen/knät (när jag googlar anatomin så verkar det heta typ tarsus)...
Svar
0
· Visningar
576

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp