Hålla igång ridningen

FrökenM

Trådstartare
Fick för ett år sen sluta med ridningen pga. studier. Hade innan dess hållt på med hästar hela livet och skaffat mig enormt mycket erfarenhet. Hade precis fått ordning på en del sitsmässigt och var i toppform!

Nu saknar jag hästarna något galet mycket men har inte riktigt tid att börja på ridskola. Medryttarhäst är inte heller ett alternativ då jag inte riktigt kan binda upp mig just nu. Har därför funderat lite på att se om det går att rida lite då och då istället, kanske en gång i månaden. Borde ju finnas nån ridskola som tar emot elever lektionsvis istället för terminsvis.

Men är lite osäker på om detta ens blir lönt. Tror ni man lyckas hålla igång ridningen trots att det inte blir regelbundet? Vill ju ändå kunna utvecklas lite och inte tappa känslan helt. Är ju dessutom rätt dyrt, så att sitta vartenda ridpass och känna att man tappat allt gör att det inte riktigt blir värt det. Är igång och löptränar 1-2 ggr i veckan så konditionen finns.

Är det någon som känner till en ridskola i södra/mellersta Skåne med liknande koncept, gärna med välutbildade hästar och lite mer fokus på dressyr så får ni gärna kasta iväg ett PM.
 
Utvecklas gör man nog inte, men det kanske funkar som ”livsuppehållande” ridning? Jag vet flera ridskolor som har friskvårdsridning men är kanske inte aktuellt om du fortfarande pluggar, sen är det ju inte helt ovanligt att de har ”drop in-ridning” på ridskolor där man visserligen bokar sig i förväg men det är enstaka tillfällen och inget man binder upp sig på i övrigt. Tyvärr inga tips i ditt område.
 
Studentryttarföreningen i Lund har en egen ridgrupp som bokas per gång, så om du fortfarande studerar kan du kolla in det.
 

Liknande trådar

Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
3 890
Senast: Pyrran
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 459
Senast: Ramona
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 950
Senast: nullo-modo
·
Gnägg Hej! Min motivation går verkligen bara neråt med att gå till stallet där min lån ponny står. Tror hon stått i en vecka nu även fast jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 659

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp