Hallå, titta hit...

Ferrari

Trådstartare
H u n d ä g a r e t i t t a h i t !

Vill se lite bilder på era söta hundar och vill gärna veta lite grejs om dom oxå.... deras vanor, ovanor, vad ni gör med dem och allt möjligt....

HAr en liten cavalier som heter Charlie :p Han är 4 år gammal och världens goaste hund enligt mig... fick honom som 16 månader av en släkting och då var han ouppfostrad och mycket änslig! Nu har han mycket stort självförtroende och brukar rymma då och då för att jaga fåglar :crazy: Han lyder mycket bra då inget stör honom men stör något honom så är det bara goodbye... Älskar honom så mycket!
-> http://home.tiscali.se/arlebrandt/kaninerna/040410c.jpg
-> http://hem.passagen.se/puppies/bilder/charlie_sovtajm.jpg
 
Elektra är en Finsk Lapphundstik som är 2½ år gammal. Hon fungerar som alltiallohund på vår gård.

Hon vaktar, vallar våra getter, promenerar med husse och matte och agerar även gosedjur i sängen!

Hennes favoritleksak är en gammal fotboll som hon bär med sig nästan överallt.
Elektra
 
Min hund heter Cararras Eya och är 4 år. Hon är en dobermann, fast lite " grov" för att vara tik... :angel:
Hon älskar att vara ute och ligga mitt på gårdsplanen och sola, trivs ypperligt med att jaga katterna, hennes hobbyäratt se till att de får motion! Inomhus får hon vara överallt, även i mattes ( ej husses dock) säng under täcket då helst. En annan favoritsysselsättning är att välta matskålen för att markera att torrfodret INTE är fläkfilé.
Hon är smart, men...inte allt för väluppfostrad ibland! Personer som inte gillar hundar som är glada och rör mycket på sig, tycker inte om min hund. Hon vill vara nära och vill pussas och bli mycket klappad när det kommer någon och det är bara av min mamma som hon blir mycket kelad med.
Hon gillar att bita sönder sina hundfiltar, gör små hål i dem!!
Ja, helt kort, hon är min favorit!!
 
hejhej! :)
Jag har en omplacering korsning mellan Dobberman/Akita.Hon är 1& 7 månader.Jag älskar henne innerligt :love:

Pga omständigheter inna jag fick hem henne så har hon varit sen i utvecklingen och därför har vi tagit det lugnt med henne.Nu har det börjat falla på plats för henne och träningen går framåt..Hon älskar nu mer att lära sig nya saker..och är väldigt speciell och jag har aldrig varit med om en hund som är som hon..fast jag själv haft många och träffat ännu fler.

Hon är otroligt snäll.älskar allt och alla men vaktar hemmet och mig.Hon har haft många saker för sig som inte varit så lämpliga..Hon åt post förut tex..Det har vi nu åtgärdat med korg innanför bravinkasstet.Hon gillar att kampleka och gömma saker och leka tafatt..gillar även att lära sig nya saker..tar ett tag för henne att förstå..men befäster man komandot ena dan så sitter det för det mesta dagen efter :D

Hon har lite kontiga matvanor :crazy:Äpple är det godaste som finns :dGurka äter hon oxå men inte skalet :confused:Men banan går ner :o

Och detta är oxå en hund som inte skäller rent.. hon vrålar/ylar :crazy: Vi har precis fått komandot skall att funka ..kan ju säga att det inte låter som andra hundars skall :cool:
Kita spanar
Får syn på nått
Lägger huvudet på sned :love:
Nyfiken i en strut

OJ :o Blev lite långt :angel: :D
 
Sisko är tiken som ser till att jag och mamma överlever våra jobb. Så enkelt är det.
Finns inte många saker som är bättre än en morgonpromenad när solan knappt gått upp och djurlivet väcker naturen till liv. Och hjärnan.

Sisko är min andra hund. En trogen tronföljare till världens bästa blandras Astra. R I P, gumman.
Sisko i a f är Siberian Husky, 6 år gammal och som sagt tik. Hon är, vad jag hört, riktigt fin rasstandardmässigt också, men tyvärr vet man inte vem av hanarna hos uppfödaren som var den lycklige... :crazy:

Sisko har fått prova på att dra miniskidor+matte, dra sly, bära bollar, gräva tunnlar i sankmarken i blåbärsskogen och att slicka katt. Hon har också gett sig in på det där med att slicka hästar. Hon ylar som en varg, leker som en katt och ler som en solstråle.
Hon kommer även att få dra bildäck och bära packad klövjeväska. (Hittills bara haft den tom, eller med lättare packning.)

Tyvärr har jag inte många blder uppe, men här är i a f en:
Sisko som ganska ung, vintertid...
 
Vad kul, jag har också en finsk lapphundstik. Snart nio år gammal, börjar bli gamla tanten mao. Sover även hon i sängen om det inte är för varmt då är det under densamma.
 
Här är våran hund Charlie. Han är 11 v. gammal. Och är en dvärg shnauzer. Han älskar allt, det kliar väldigt mkt i hans tänder nu så han biter på allt! :D :love:
Vi har även en Irish soft coated wheaten terrier. Hon är 9 år gammal, en gammal tant :D. Har tyvärr ingen bild på henne på datan.

charlie4.jpg
 
Sisko i a f är Siberian Husky, 6 år gammal och som sagt tik. Hon är, vad jag hört, riktigt fin rasstandardmässigt också, men tyvärr vet man inte vem av hanarna hos uppfödaren som var den lycklige... :crazy:

Om nu uppfödaren vill ha stamtavla på sina valpar.. varför har inte DNA-test gjorts?

Jag skulle nog föreslå det om jag var valpköpare.
 
Hur vanligt är glutenallergi hos hund? Jag har aldrig hört talats om det tidigare.
 
Alltså, hela grejern är en soppa...typ...

Vi kände uppfödaren då hon bodde på våran gård, alltså i lägenhet. En dag när hon fick hjälp med att rasta hundarn glömde rastarna att stänga dörren mellan hanarna och tikarna...vilket då ledde till att tiken Metka blev dräktig. (I denna veva flyttade uppfödaren till en villa.)
Vi var på inget sätt intresserade av dessa valpar, då vi egentligen var ute efter en lite mindre hund, men när hon halvt desperat frågade oss om vi ville ta emot en av valparna gratis kunde vi inte längre tacka nej. Annars hade Sisko fått sluta sitt liv som 6 månader gammal...
Riktigt glad är jag att vi tog emot henne, trots allt jobb. Hon är ju bara så go'.

Ja, jag skulle kunna undersöka DNA:t och så, men jag vet inte ens om föräldrarna lever längre... Sen har jag inte riktigt utställningsambitionerna, så jag vet inte om det vore värt det... Sen kan det också vara nåt med att det här var tikens andra kull det året, eller nåt sånt, så uppfödaren inte VILLE regga dem, men jag vet inte som sagt...

Frågan är ju alltså om det vore värt besväret...
 
Tack tack... :)

Ingen lyckad blandning dock .
Väldigt svår hund om man säger så..nått utöver der vanliga då hon har väldigt dåligt kroppsspråk mm.
 
Jag har en Irish softcoated wheaten terrier. En hane på 6 mån. Helt underbar! :love:

Vi ska börja nybörjarkurs på brukshundklubben nu i aug, ska bli väldigt spännande! Vi får se vad vi ska "satsa" på. Vill iaf ha "vardagslydnad" på honom.

Han älskar att vara ute och busa, helst vill han jaga hönsen... :crazy: men får han inte... :angel:

Vi har varit på två utstälningar som gått jättbra, först blev han BIM-valp, på andra blev han BIR och BIS-2!

Han är min första egna hund, även om jag är uppväxt med hundar.

Det är tom roligare med hund än vad jag kunde föreställa mig. Helt underbart! :)

[bild]http://groups.msn.com/WheatenkillenTotte/totte.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=35[/bild]
 
kanske skulle skriva lite om honom också :D

Leo är en mycket aktiv,gosig hund :) , men enormt dominant
och envis.. :crazy:
Han tränas främst i räddningssök och har gjort ett godkänt
inträdesprov till räddningshund, tyvärr så är han handhundsilsk så det måste tränas bort inna han kan fortsätta sin utbildning till räddningshund :(
Han är AD/HD-röntgad UA, och grad A :)
genomfört godkänt MH.
Tränar även lydnad, och lite spår och uppletande för skojs
skull. Vi har även provat på lite skydd ( BHP).( roligaste grenen enligt mig, men det kräver att man har enorm lydnad på hunden..)
Han brukar även hänga med mig på galoppträning med hästen,
det är bland det roligaste han vet!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp