Hålla tummarna hårt nu...

Zoya

Trådstartare
För min gammeltik (9 år) som ligger på djursjukhus och ska opereras för pyo vilken sekund som helst.

Hon var lite låg igår kväll men inte sååå farligt, ville dock inte äta sin middag men det händer ibland för kräsna damnn att hon gör så, sedan började det rinna ur musen på henne och senare under natten var det i princip rent var som kom. kl. 8 var vi på plats på kliniken och blodprov visade att hon hade väldigt hög andel vita blodkroppar. På plats började hon även flåsa och krampa med magen så det var tur att vi åkte direkt på morgonen.

Så nu får ni hålla tummarna för att allt går enligt skolboken och att vi får hem en tös som snart är pigg och frisk igen!

teidesept04.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Hålla tummarna hårt nu...

Fin hund. :)
Håller tummarna!
 
Sv: Hålla tummarna hårt nu...

Håller tummarna hårt för din fina tjej!:)
Uppdatera gärna hur det gick.
 
Sv: Hålla tummarna hårt nu...

*KL*

Allt har gått bra :)
Vi hämtade henne vid 17.30 tiden och hon var ganska ynklig som väntat.
Det hade varit en hel del cystor på äggstockarna och var i livmodern men operationen gick bra och inget tillstötte :)

Hon pep och hade sig i bilen hem och är ynklig och pipig nu men detta är jordens sjåpigaste hund så det är väntat. När hon bröt klon som unghund och man fick ta bort klokapseln så pep hon hela första natten hemma så ingen kunde sova :crazy:

Nu ska hon ha Rimadyl och antibiotika i 8 dagar och återbesök nu på torsdag för att vara på säkra sidan.

Tack för alla hållna tummar :laugh:
 
Sv: Hålla tummarna hårt nu...

Min äldsta tik (2 år) splittrade klon i vintras. Vi fick således dra ut hela klokapseln, och jag förstår ju att det gör ont såklart.
Men hon var blockhalt i 2 veckor, SKREK om man ville titta på tassen och var så allmänt ledsen och nere så att hon nästan dog...

Ungefär ett halvår tidigare var hon i slagsmål, och fick bra mycket värre skador än så - och sa inte ett pip en endaste gång.

Hundar är underliga ;) Skönt att det gick bra för din gammeltant!
 
Sv: Hålla tummarna hårt nu...

Jo, de är konstiga de små liven ;)

Gammelgumman är sååå ynklig nu, piper och ylar lite om vartannat och har sååå ont trots att hon fick morfinspruta strax innan hemgång... ja, suck... :grin:
Men det är gånger som denna man är glad att man har försäkring, nästan 15 tusen gick det hela på :crazy: + mediciner för över 500 kr...
 
Sv: Hålla tummarna hårt nu...

Vad skönt att det gick bra! :laugh:

Min gamla tant fick akut pyo för två år sedan (då tio år gammal). Det gick väldigt fort (hon är tyvärr den tåliga sorten - visar ingenting innan hon är i princip döende) och hon var medvetslös när hon kom in akut. Hon fick sedan vara kvar hos veterinären under en vecka med dropp, och ett tag trodde vi att vi skulle förlora henne - hon började läcka protein och svullnade upp tills hon såg ut som en sumobrottare. :crazy: Det var hemskt. Men när vi fick hem henne på permis så vände allt, hon började äta och sen gick framstegen i ett. Nu är hon tolv på sitt trettonde år, och fortfarande pigg som en nötkärna. De är härliga, de äldre damerna!
 
Sv: Hålla tummarna hårt nu...

Åh ja, dessa underbara veterinärkostnader... Men du, jag vet om ett kejsarsnitt med samtidig kastrering för 32 000 kr. Det du! Och det var inte ens i en storstad :eek:

:crazy:

(För 10 dagar sen blev min tik skadad igen, under lek. Dom stod och munhöggs, nafsade i luften mot varandra och allmänt retades sådär. Det händer säkert 5-6 ggr om dagen att dom leker sådana lekar i alla fall. Ett nafs som tog helt fel, delade hennes öra på mitten. Brosket gick sönder och flisades i en del småbitar, jacket var flera centimeter långt ner i örat. Blodet forsade, broskbitar ramlade ut och örat hängde... Hon sa inte ett pip! Fick spola rent, "dra och klämma" i det, och veterinären fick undersöka det utan problem. Det fick även tömmas på blod 6 ggr efter det blev ihopsytt, alla gånger utan bedövning. Men en saknad klo... Det, det är riktiga skador det! :D)
 
Sv: Hålla tummarna hårt nu...

Jo, de är konstiga de små liven ;)


Men det är gånger som denna man är glad att man har försäkring, nästan 15 tusen gick det hela på :crazy: + mediciner för över 500 kr...

Jamen hjälp!!!!???? Min gammelhund opererades för exakt 2 veckor sedan och den operationen inklusive mediciner och 2 tidigare besök hos veterinären kostade 5500 kr. Operationsdagens nota gick på 3800. Hur kan det skilja så enormt?
 
Sv: Hålla tummarna hårt nu...

Jamen hjälp!!!!???? Min gammelhund opererades för exakt 2 veckor sedan och den operationen inklusive mediciner och 2 tidigare besök hos veterinären kostade 5500 kr. Operationsdagens nota gick på 3800. Hur kan det skilja så enormt?

Nu höftar jag bara med vad jag kommer ihåg i huvudet men själva op gick på runt 6500 kr, narkos runt 1300 kr, blodprov ca 1200 kr, akutavgift 620 kr, undersökning 300 kr, detta är de jag minns i huvudet men sen tillkom dagavgift, förband, tratten tog de 80 kr för :grin: , mediciner de gav under dagen etc.. sen bad jag dem skrapa tandsten när hon ändå var sövd och det tog de 320 kr för och sen moms ovanpå allt detta naturligtvis.

Detta var på en djurklinik i Sthlms-området.

Men jag är glad att jag har en bra försäkring på mina djur - jag fick själv betala 2606 kr så det var klart överkomligt om man jämför med vad det hade kostat utan försäkring...
 
Senast ändrad:
Sv: Hålla tummarna hårt nu...

Skrapade tandsten och klippte klorna gjorde de på min hund också, men det "ingick" i operationen.

Ja, det är bra med försäkring! Jag hamnade på ca 2000 kronor själv, men det är det alla gånger värt. Gammelgumman 14 ½ år mår bra och börjar bli lika pigg som innan. Kondisen har sjunkit, men det kan man förstå. Nu ska vi snart börja bättra på den igen.
 
Sv: Hålla tummarna hårt nu...

jag (eller mitt försäkringsbolag) fick betala 17 000... det var på djursjukhuset i malmö. men om jag inte minns fel var din op planerad och inte akut? det blir alltid dyrare när det är akut, och ännu dyrare om det är på jourtid.
 
Sv: Hålla tummarna hårt nu...

jag (eller mitt försäkringsbolag) fick betala 17 000... det var på djursjukhuset i malmö. men om jag inte minns fel var din op planerad och inte akut? det blir alltid dyrare när det är akut, och ännu dyrare om det är på jourtid.

Jo, min var planerad och skedde en vardag dagtid.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag blir så jävla less ang min sjuka hund. Det började här i vår att min hund (efter långvarig trötthet som inte visade sig bero på alla...
Svar
19
· Visningar
4 535
Senast: Nominous
·
  • Låst
Hästvård Nu är jag rädd, på riktigt. Fbl mådde imorse inte bra alls. Varken ätit eller skitit sen kl 22, stod bara och hängde. Ingen temp, bra...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
25 712
Senast: Boj
·
Övr. Hund Fortune är nu inlagd igen, sist var den 14 februari... De hittar inte felet! För närvarande har hon ingen feber, men antibiotikan...
Svar
15
· Visningar
1 789
Senast: lady_vip
·
  • Låst
Hästvård Lånade annan tråd först men tänkte det kanske lättare få svar om jag skriver direkt här. För att göra en lång historia jättekort...
Svar
5
· Visningar
1 441
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp