Hållbar flätad spårlina?

RedQueen

Trådstartare
Då hunden älskar att ströva lite fritt omkring på våra promenader i skogen men inkallningen inte fungerar till 100 % än så vill jag ha en spårlina när vi fräser runt i skogen. Jag har en gjuten på 10 m men den tycker både jag och hunden är rätt tråkig när vi är i skogen och jag har provat en 15 m i flätad nylon som fungerar mycket bättre. Men då inget får vara helt bra enligt Murphys lag så blev den ju utsliten rätt fort, så nu undrar jag om någon möjligen hittat en riktigt hållbar flätad spårlina som inte är alltför tung och som går bra att bära med sig? Gärna att den är mellan 10-15 meter också.
 
Då hunden älskar att ströva lite fritt omkring på våra promenader i skogen men inkallningen inte fungerar till 100 % än så vill jag ha en spårlina när vi fräser runt i skogen. Jag har en gjuten på 10 m men den tycker både jag och hunden är rätt tråkig när vi är i skogen och jag har provat en 15 m i flätad nylon som fungerar mycket bättre. Men då inget får vara helt bra enligt Murphys lag så blev den ju utsliten rätt fort, så nu undrar jag om någon möjligen hittat en riktigt hållbar flätad spårlina som inte är alltför tung och som går bra att bära med sig? Gärna att den är mellan 10-15 meter också.
Jag köpte ett sånt här https://www.jula.se/catalog/tradgard/utemiljo/presenningar-och-rep/rep/rep-388856/ och satte en karbinhake med lås på. Det är väldigt lätt och så långt att det sällan stör.
 
Då hunden älskar att ströva lite fritt omkring på våra promenader i skogen men inkallningen inte fungerar till 100 % än så vill jag ha en spårlina när vi fräser runt i skogen. Jag har en gjuten på 10 m men den tycker både jag och hunden är rätt tråkig när vi är i skogen och jag har provat en 15 m i flätad nylon som fungerar mycket bättre. Men då inget får vara helt bra enligt Murphys lag så blev den ju utsliten rätt fort, så nu undrar jag om någon möjligen hittat en riktigt hållbar flätad spårlina som inte är alltför tung och som går bra att bära med sig? Gärna att den är mellan 10-15 meter också.

Jami Hundsport gör egna, och de tror jag är bra 👍
 
Det vi alltid kört på i familjen är båtlinor. De är flätade och tål väta och slitage otroligt bra, och om man vill korta av dem är det vara att klippa och bränna. Den mamma först köpte till detta (innan det fanns något utbud av spårlinor) när vi hade Golden - alltså när jag var 6 år gammal - används fortfarande och är både hel och fräsch. Och jag fyller 30 i år.
 

Liknande trådar

Hundträning Är det normalt att en valp är rädd? Har en valp på 5 månader som är extremt rädd och lättstressad. Vallhundsras som är känd för sitt...
Svar
18
· Visningar
2 660
Senast: Xomymy
·
Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 855
Senast: Amaranthe
·
Juridik & Ekonomi I helgen kulminerade en situation som varit på upptakt ett tag, som rymmer ganska många funderingar, därav den spretiga titeln. Hur som...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 165
Senast: mamman
·
Övr. Hund Idag hände det som "inte får hända" (okej nu lät det gravallvarligt och det gick ju bra så "ingen" skada skedd, ingen har dött eller...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 120

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp