Hållbar kampleksak

Bukefalos 30 år!

Capybara

Trådstartare
Jag behöver köpa en ny kampfläta (typ) efter att ha kastat upp hundens favvo i en björk där den sitter jättebra :meh: Just den var nån lite kraftigare variant med expanderfunktion från en vanlig djuraffär. Helt okej men kändes lite trött i elasticiteten efter nån vecka sådär. Vanliga kampflätor från typ Hööks går sönder på direkten. Vilka kampleksaker gillar ni bäst? Jag har en golden som älskar att kampa och som drar och håller hårt. Det behöver vara en lite längre variant, för jag gillar mina fingrar.

Får upp reklam för såna med kaninskinn för flera hundralappar, är sånt värt det? Det är bra om prylen kan ligga utomhus utan att förmultna på studs.

När jag gav mig på att öka popcornets lekintresse var kaninpäls super. Det gav honom ett visst intresse som jag kunde arbeta vidare på. Nu när han tycker det är ganska skoj att leka så är hans favorit en flätad variant med nätboll i ena änden köpt på gekås. Men typ sådan här variant: https://hundligt.se/products/hol-ee...c-bBS4gH2sZpXlKPypGq1w8vSyRHSdbhoCSqUQAvD_BwE

Så inte säker på att pälsvariant är värt det om din hund gillar att leka!

När det gäller kamplek kör vi på repleksak. Grova och de längre modellerna. Gillar Kongs leksaker och såg att de har kamprep också. Den är 58cm lång, så tillräcklig utan att fingrarna ska komma emellan. Kanske vore något?

1778074802699.webp

När jag gav mig på att öka popcornets lekintresse var kaninpäls super. Det gav honom ett visst intresse som jag kunde arbeta vidare på. Nu när han tycker det är ganska skoj att leka så är hans favorit en flätad variant med nätboll i ena änden köpt på gekås. Men typ sådan här variant: https://hundligt.se/products/hol-ee...c-bBS4gH2sZpXlKPypGq1w8vSyRHSdbhoCSqUQAvD_BwE

Så inte säker på att pälsvariant är värt det om din hund gillar att leka!
Ja, du har rätt - min hund behöver inte ett ökat föremålsintresse 😅 Bättre köpa superhållbar fläta utan flärd.

Det jag verkligen inte vill ha är slit-och-släng, jag uppfattar att rätt många hundleksaker är såna. Det blir ju både pengar och miljöpåverkan om man ska hålla på och köpa prylar jämt.

Har du gamla jeans, så klipp i remsor och fläta en lång fläta. Blir den tunn, så fläta ihop flera flätor. Knyt ändarna så håller den. Väldigt hållbart och återbruk :)

Har du gamla jeans, så klipp i remsor och fläta en lång fläta. Blir den tunn, så fläta ihop flera flätor. Knyt ändarna så håller den. Väldigt hållbart och återbruk :)
Bra tips och eventuellt skulle till och med jag kunna lyckas med denna sortens hantverk.

Våra mallar (och typ samtliga tjänstehundar som jobbade på vårt förra jobb) älskade att kampa med brandslang. Vi hade en hel rulle som någon brandstation hade kasserat som vi kunde dela ut bitar av. Höll I en hel evighet gjorde det också.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Hållbarhet i kylskåpet...
Tillbaka