Hållbara blombuketter

MiniLi

Trådstartare
Jag har börjat få upp en massa reklam för hållbara blombuketter. Både torkade buketter som ska hålla i minst 6 månader, och lite lyxigare konstbuketter. Någon som testat och kan recensera?
Håller de torkade så länge som de påstår?
Hur ser konstbuketterna ut irl? Plastiga eller fina?

Jag har aldrig blommor i mina vaser för blir så trött på att de vissnar på nolltid. Men när vi skulle sälja förra lägenheten fixade jag blommor och det är ju såååå fint! Blev lite sugen på någon sådan hållbar variant men priset är saftigt så jag vill gärna höra lite erfarenheter innan jag klickar hem😁

Har tex fått reklam från Living Flowers (torkade) och Redeko Flowers (konstgjorda).
 
Jag har också kikat på de där torkade buketterna men inte testat eller sett nån i verkligheten.
De ser ju väldigt fina ut!
Såg ngn som kommenterat att den varit fin längre än 6 månader, men man vet ju aldrig om det är tillförlitliga recensioner 😅
 
Jag har börjat få upp en massa reklam för hållbara blombuketter. Både torkade buketter som ska hålla i minst 6 månader, och lite lyxigare konstbuketter. Någon som testat och kan recensera?
Håller de torkade så länge som de påstår?
Hur ser konstbuketterna ut irl? Plastiga eller fina?

Jag har aldrig blommor i mina vaser för blir så trött på att de vissnar på nolltid. Men när vi skulle sälja förra lägenheten fixade jag blommor och det är ju såååå fint! Blev lite sugen på någon sådan hållbar variant men priset är saftigt så jag vill gärna höra lite erfarenheter innan jag klickar hem😁

Har tex fått reklam från Living Flowers (torkade) och Redeko Flowers (konstgjorda).
Jag köpte en från Living flowers på prov till min mamma i september. Den är verkligen JÄTTEfin! Fortfarande. Jag var lite skeptisk, men tänkte att jag provar väl. Den lilla buketten kostar ungefär som en bukett i blomaffären och det är ganska mycket blommor i den.
De behöver inget vatten, vilket är praktiskt då jag tycker att vattnet lätt blir ofräscht i vaser. De går att kapa så man kan få dem i precis den längd man vill ha, precis som med vanliga blommor.

Så står man ut med att det är samma bukett i ett halvår (för jag tror lätt att de håller i tre månader till) så är det en väldigt bra idé. Min mamma blev verkligen jättenöjd.
 
Jag köpte en från Living flowers på prov till min mamma i september. Den är verkligen JÄTTEfin! Fortfarande. Jag var lite skeptisk, men tänkte att jag provar väl. Den lilla buketten kostar ungefär som en bukett i blomaffären och det är ganska mycket blommor i den.
De behöver inget vatten, vilket är praktiskt då jag tycker att vattnet lätt blir ofräscht i vaser. De går att kapa så man kan få dem i precis den längd man vill ha, precis som med vanliga blommor.

Så står man ut med att det är samma bukett i ett halvår (för jag tror lätt att de håller i tre månader till) så är det en väldigt bra idé. Min mamma blev verkligen jättenöjd.

Så roligt att höra! Jag funderar på att köpa en efter nyår som känns lite vårig som man kan njuta av fram till sommaren.
 
Förresten - living flowers är inte direkt torkade. De använder någon slags nektarlösning som växterna suger upp och det är därför de inte behöver stå i vatten.
 
Jag köpte en från Living flowers på prov till min mamma i september. Den är verkligen JÄTTEfin! Fortfarande. Jag var lite skeptisk, men tänkte att jag provar väl. Den lilla buketten kostar ungefär som en bukett i blomaffären och det är ganska mycket blommor i den.
De behöver inget vatten, vilket är praktiskt då jag tycker att vattnet lätt blir ofräscht i vaser. De går att kapa så man kan få dem i precis den längd man vill ha, precis som med vanliga blommor.

Så står man ut med att det är samma bukett i ett halvår (för jag tror lätt att de håller i tre månader till) så är det en väldigt bra idé. Min mamma blev verkligen jättenöjd.
Låter ju super! Jag har inget behov av att byta bukett frekvent. Här är det samma eller ingen som gäller🤪
 
Jag har inte köpt någon torkad bukett men sådana jag gjort själv är lätt fina ett halvår.
Jag har även funderat på att torka själv. Gillar tex eukalyptus och de ska man väl bara kunna ställa i vas utan vatten och så torkar de och håller sig fina?
Har haft eukalyptus i månader i vas men de hade stått i vatten och jag var bara slö och orkade inte kasta dem. Blev rätt äckligt i vasen🤪
 
Aha okej! Som de då lever på så länge?
Alltså, jag läste baara på lite snabbt innan jag bestämde mig för att prova. Jag kan inte riktigt processen bakom. Kanske att de lever på den, eller så blir de mer "konserverade" än torkade?

Jag minns iaf att vi inte visste om de gick att kapa. De levererades med ganska långa stjälkar, men vi ringde ner till deras kundtjänst (Danmark) och fick snabbt svar och bra hjälp. Leveransen var snabb och blommorna i toppskick när de kom, så i det stora hela kan jag inte säga annat än att det helt klart var värt det!
 
Jag har även funderat på att torka själv. Gillar tex eukalyptus och de ska man väl bara kunna ställa i vas utan vatten och så torkar de och håller sig fina?
Har haft eukalyptus i månader i vas men de hade stått i vatten och jag var bara slö och orkade inte kasta dem. Blev rätt äckligt i vasen🤪
Haha!

Ja, vad kul. Dels kan nog en lokal florist ha vissa grejer som funkar bra att torka, dels finns självplock eterneller på flera ställen sommartid och det är väldigt roligt tycker jag! I Stockholm finns det tex på Rosendal och har funnits också på en malmgård vid vitabergsparken som jag just nu inte minns namnet på.
 
Haha!

Ja, vad kul. Dels kan nog en lokal florist ha vissa grejer som funkar bra att torka, dels finns självplock eterneller på flera ställen sommartid och det är väldigt roligt tycker jag! I Stockholm finns det tex på Rosendal och har funnits också på en malmgård vid vitabergsparken som jag just nu inte minns namnet på.
Så mkt orkar jag inte engagera mig. Isf blir det bara några knippor eukalyptus som sen får klara sig själva😅
 
DB436D7A-1219-4C33-8BBF-4C4921ACB462.jpeg

Så ser den ut efter 3,5 månad
 
Jag har även funderat på att torka själv. Gillar tex eukalyptus och de ska man väl bara kunna ställa i vas utan vatten och så torkar de och håller sig fina?
Har haft eukalyptus i månader i vas men de hade stått i vatten och jag var bara slö och orkade inte kasta dem. Blev rätt äckligt i vasen🤪
Jag odlade eukaluptys i somras, när jag skördade av allt det sista ställde jag bara dem rätt upp och ner i en vas och de är fortfarande superfina (lite, lite skrumpna såklart) några månader senare.
Risp är en annan fin blomma som torkar fint rakt upp och ner i torr vas.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp