Hållbara boots?

Itzyditzy

Trådstartare
Jag har köpt två par nya boots nu på ett halvår. Då horseguards som i princip gått sönder första gången jag använt dem.

Först hade hästen dom i läderimitation, sen de med ludd. Sämst kvalité verkligen. Sömmarna har lossnat och det har gått hål rakt igenom.
Iallafall, det finna ju boots som är gjorda för att sitta still och inte snurra. Är dom bra?

Har hittat ett par som hade någon kula vid karleden för att hålla dem stilla.
Kan någon här rekommendera några bra?

Hästen trampar på sig själv, och slår lixom ihop framhovarna hela tiden.
 
Sv: Hållbara boots?

Trampar eller slår den sig? Har den alltid gjort eller nån ny företeelse?
Räcker det inte med karledsskydd?

Jag gillar inte tanken med att bootsen ska sitta fast, känns som att det blir en större nötning då när hästen väl slår i och bootsen vill rotera. En kompis till mig har liknande bots med "stopp" och de har stora hål på insidan där hästen slagit i.
 
Sv: Hållbara boots?

Så länge jag haft henne så har hon alltid slått emot.
Bootsen har också blivit jätte slitna och blivit stora hål på insidan. Sen trampar hon ner på kardborren så den går sönder.
 
Sv: Hållbara boots?

Jag har terrängbootsen från hööks som påminner om bootsen från professional choice. De har en sån "kula" du snackar om och de har aldrig snurrat för mig. Mina har inte gått sönder heller men då använder jag de inte dagligen heller utan nästan enbart när hästen är broddad. Däremot har hon tagit sönder neoprenboots genom att det blivit hål i dem. De har också en liten kula men de snurrar ändå.
 
Sv: Hållbara boots?

Med hästar som stryker sig extremt mkt funderar jag alltid över hovvården och ev felställningar, samt om det kan vara spänningar i kroppen som ligger bakom. Kan ju vara värt att kolla upp?
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Hur länge håller era skor? Jag tycker mina går sönder alldeles för fort. Börjar känna mig gaslightad av skoindustrin. Är det mina fötter...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 418
Senast: Trasten
·
Utrustning Vilka är era favoriter av boots och benskydd? Tänker på vanliga boots och inte barfotaboots :) Min donna är en sån häst med benen och...
Svar
5
· Visningar
1 058
Senast: LuckyMe
·
Övr. Hund Jag har alltid haft Bia bäddar till mina hundar. De har alltid varit överlägset hållbarast och har klarat av i princip det mesta förutom...
Svar
16
· Visningar
3 950
Senast: Duplo
·
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp