Hållbarhet på Hippo Alfa?

mirage

Trådstartare
Sitter här i foderstatsdjungeln och räknar och ett foder som passar perfekt in just nu är Hippo Alfa. Problemet är att det handlar om en sån lite mängd, nämligen 0,15 kg ca. Eftersom en säck väger 25 kg så räcker det ju ett tag men kommer det att hålla kvaliteten så länge?

Tacksam för svar! :banana:
 
Hållbarhetstiden står på säcken! Jag tror att den är ungefär sex månader, vilket ju passar alldeles utmärkt för dig.
 
Sex månader brukar det vara ja, jag brukar alltid ta för vana att kolla på säckarna innan jag åker hem hur länge dom legat hos försäljaren, dvs hur länge det gått sedan tillverkningdatum o datum då jag köper den. Ibland kan dom ligga länge... :crazy:
 
Jag tror att hållbarheten på Hippo Alfa bara är 3 månader!
 
4 månader är det på Hippo Alfa.

Förvarar man fodret torrt (gärna svalt o. mörkt också) så blir det ju inte otjänligt som hästföda, även om det går över tiden lite. Proteinet och energin finns ju kvar, det som tar stryk är vitaminerna, men på den lilla mängd som skulle fodras gör väl vitaminerna vare sig till eller från i foderstaten.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 071
Senast: Habina
·
Hundhälsa Är det någon som vet hur man räknar ut kaloriintaget baserat på färskfoder? Vår veterinär vill att vi räknar ut Ascots kaloriintag...
Svar
11
· Visningar
931
Senast: Lisalei
·
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 584
Senast: Jiovedi
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 065
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp