Hållningsväst

En hållningsväst är en hjälp inte en lösning. Mao du måste träna och bygga upp muskler för att få en bättre hållning. Västen hjälper för att påminna om hållningen men kommer varken förbättra hållning eller muskelminne utan aktiv träning. Med västen blir man dock mer medveten om sin hållning vilket såklart är bra som påminnelse att man behöver sträcka på sig, vilket kan hjälpa i längden :)
 
En hållningsväst är en hjälp inte en lösning. Mao du måste träna och bygga upp muskler för att få en bättre hållning. Västen hjälper för att påminna om hållningen men kommer varken förbättra hållning eller muskelminne utan aktiv träning. Med västen blir man dock mer medveten om sin hållning vilket såklart är bra som påminnelse att man behöver sträcka på sig, vilket kan hjälpa i längden :)
Absolut, det är tänkt som en påminnelse. Mitt problem är att jag är rak i ryggen men axlarna slokar framåt. Detta tar jag tyvärr med mig upp på hästryggen. Jag försöker att tänka på det både till vardags och när jag rider men kommer ständigt på mig själv med att axlarna har rullat fram och hänger. Har du några bra träningsövningar att tipsa om?
 
Absolut, det är tänkt som en påminnelse. Mitt problem är att jag är rak i ryggen men axlarna slokar framåt. Detta tar jag tyvärr med mig upp på hästryggen. Jag försöker att tänka på det både till vardags och när jag rider men kommer ständigt på mig själv med att axlarna har rullat fram och hänger. Har du några bra träningsövningar att tipsa om?

Ett vanligt problem när axlarna ramlar framåt är korta bröstmusklerna så ett hett tips är att stretcha dem. Ett annat problem kan vara att man omedvetet drar upp axlarna och spänner nacken.
Jag är urusel på att förklara övningar i text men det här är en av mina favoritövningar. Sjukt simpel men funkar hur bra som helst. Det ska kännas som du sträcker ut ryggraden 😉
 
Absolut, det är tänkt som en påminnelse. Mitt problem är att jag är rak i ryggen men axlarna slokar framåt. Detta tar jag tyvärr med mig upp på hästryggen. Jag försöker att tänka på det både till vardags och när jag rider men kommer ständigt på mig själv med att axlarna har rullat fram och hänger. Har du några bra träningsövningar att tipsa om?
Googla på framåtroterade axlar. Som @Piek skriver är det ofta korta bröstmuskler i kombination med icke aktiva svagare muskler i baksida axel och skuldra som är boven i dramat. Jag har tränat bort mina framåtroterade axlar med stretch och mycket roddövningar med kontroll där skulderbladen jobbar och inte bara armarna :)
 
Googla på framåtroterade axlar. Som @Piek skriver är det ofta korta bröstmuskler i kombination med icke aktiva svagare muskler i baksida axel och skuldra som är boven i dramat. Jag har tränat bort mina framåtroterade axlar med stretch och mycket roddövningar med kontroll där skulderbladen jobbar och inte bara armarna :)
Tack för tips! :)
 

Liknande trådar

Fritid Jag ska leta efter ett hotell en vecka och har alltid använt booking.com utan några problem, men den senaste tiden har klagomålen...
Svar
10
· Visningar
675
Senast: Tuvstarr
·
Kläder & Bli fin Hört om Vinted och tittar nu, men det är bara säljare från Polen? Har ni använt sidan? Är det något vettigt?
2
Svar
26
· Visningar
2 739
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Kroppen bråkar och jag behöver röra på mig mer så jag funderar på att köpa en Crosstrainer eller ngn liknade träningsmaskin att ha...
Svar
4
· Visningar
428
Senast: turbofling
·
Hemmet Två frågor. 1. Någon som använder bakmaskin för att få hembakat färskt bröd till frukost? Hur fungerar det? Blir det bra bröd i dem...
Svar
17
· Visningar
784
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Swisha en främling?
  • Dammigt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp