Halloween till häst!

MissAndersson

Trådstartare
Hej alla glada :banana:

Jag har en fråga, jag visste inte i vilken tråd jag skulle ställa den här frågan i, men hoppas det är okej här ändå :o

Min dotter och hennes ponny ( ni ser dom på avataren... hoppas jag)
Ska vara med på halloween pay & jump nu den 28e :up:
MEN.... jag har idétorka så till den milda grad, :banghead:
Det behöver inte vara nåt läskigt:devil:
Och sen har jag en fråga till....
om man ska måla på hästen, vilken färg använder man då? :idea:
Min inte så ” brighta” släkting hade tagit svart bestående hårfärg och färgade sin ponny till en zebra, det var bara det att ponnyn fick leka zebra i ett halvår eftersom färgen inte gick av :rofl::laugh: folk stannade vid hagen för att fota den tama zebran på Skånes savann hahahaha. Stackars pålle men hysteriskt kul när jag tänker på hur släktingens min såg ut:laugh::laugh::laugh:
Så hårfärg ska vi inte använda :angel:
Har hört att vattenfärg funkar... men är det helt ofarligt för hästen? Och går det verkligen av direkt? Vill ICKE göra en zebratabbe här :D

Vore rysligt tacksam för tips & trix :bow: ( ska se om jag kan infoga en bild✊🏼) CA22D071-032F-4105-B960-582BC4488FAE.jpegdetta är dotterns ponny, Forever Reunited a.k.a Charlie ❤:bow:
 
Om du är hyfsat duktig på att sy så kanske du kan sy något schabrakliknande som går ut över länden på hästen i något roligt tyg. Istället för att måla tänker jag. Har tyvärr ingen uppfattning om färg till hästar annars.
 
Min kompis arrangerar barnkalas hos hens hästar där barnen bl a får måla en häst med fingerfärg. Det går att få tag i giftfri sådan (det är ju ändå för barn) och det försvinner rätt enkelt. :)
 
Åh, så kul! Lycka till! :bump:
Jag har använt mig av vattenfärg! Gick enkelt att tvätta bort med vatten och en svamp!
Lite tips på utklädnader:
Klä ut hästen till djävul med röd utrustning samt målade treuddar på rumpan! Jag hade djävulshorn på hjälmen :devil::D
Även kört Pippi Långstrump, perfekt med vit ponny att måla prickar på!
också klätt ut hästen till enhörning med horn i pannan samt målade regnbågar och stjärnor på rumpan, jag var ängel med vit klänning, gloria av piprensare på hjälmen och med vingar!
Även varit smurf, med vita ridbyxor, blå tröja samt vitt hjälmöverdrag! Blå ansiktsfärg samt blå vattenfärg i manen på hästen! :D
Zorro, med mask och mantel, samt Z målade på rumpan!
Lite tips:) Lycka till! :banana:
 
Hej alla glada :banana:

Jag har en fråga, jag visste inte i vilken tråd jag skulle ställa den här frågan i, men hoppas det är okej här ändå :o

Min dotter och hennes ponny ( ni ser dom på avataren... hoppas jag)
Ska vara med på halloween pay & jump nu den 28e :up:
MEN.... jag har idétorka så till den milda grad, :banghead:
Det behöver inte vara nåt läskigt:devil:
Och sen har jag en fråga till....
om man ska måla på hästen, vilken färg använder man då? :idea:
Min inte så ” brighta” släkting hade tagit svart bestående hårfärg och färgade sin ponny till en zebra, det var bara det att ponnyn fick leka zebra i ett halvår eftersom färgen inte gick av :rofl::laugh: folk stannade vid hagen för att fota den tama zebran på Skånes savann hahahaha. Stackars pålle men hysteriskt kul när jag tänker på hur släktingens min såg ut:laugh::laugh::laugh:
Så hårfärg ska vi inte använda :angel:
Har hört att vattenfärg funkar... men är det helt ofarligt för hästen? Och går det verkligen av direkt? Vill ICKE göra en zebratabbe här :D

Vore rysligt tacksam för tips & trix :bow: ( ska se om jag kan infoga en bild✊🏼)Visa bifogad fil 20679detta är dotterns ponny, Forever Reunited a.k.a Charlie ❤:bow:
Vet en som färgat sin hund i rödbetafärg. Det såg verkligen inte klokt ut men viktiga är att det inte är några kemikalier. Annars tänker jag mig löshår som man sätter fast i man och svans som du sen kan ta bort efteråt?
Eller klä ut till enhörning, passar på skimmel. Mycket rosa och lila och lull lull och pricken över i:et blir hornet!
 
Dagisfärg?? Vet inte riktigt vad du menar med dagisfärg ... 🙈
Sån färg som förskolor ofta använder när de inte har krita eller vattenfärg. Säljs i flaska, har lotionliknande konsistens. Vet inte namnet på den men går du till Panduro eller liknande affär och beskriver produkten som jag gjort vet de med största sannolikhet vad det är för färg. Kan dagisbarn äta den så kan min häst ha den på huden.
 
Jag klädde ut mig till häxa, med häxdräkt och hästen hade spindlar i man och svans. satte fast hatten på hjälmen med lim,
 
Crossmotorcykel :) Du vet en sån man kör på banor med massa svängar, gupp och grejer. Bra beskrivet va :D
Ah, tack! Tror min hjärna var på engelsk-inställning och tänkte på kors, och ba "vadå korskläder? Korsriddare då eller? Men varför nummer på rumpan??" :rofl: Haha, trög...
(Men varför är fel person citerad i förra inlägget?? Såg det först nu :o menade såklart att citera @Diabetikern )
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp