Halloweenfest - lekar för vuxna

blur

Trådstartare
Jag och min man ska ha halloweenfest för våra vänner.
En del av vännerna har inte setts tidigare så vi skulle vilja dela in alla i lag om 3-4 personer och ha några organiserade lekar som passar till temat.
Har ni några tips? :D
 
Jag och min man ska ha halloweenfest för våra vänner.
En del av vännerna har inte setts tidigare så vi skulle vilja dela in alla i lag om 3-4 personer och ha några organiserade lekar som passar till temat.
Har ni några tips? :D

Inte just halloweentema, men har en bra festlek iaf.
Tänk "Mästarnas mästare" där man ska plocka rätt stav från bordet när den slutar lysa?
Fast man kör med kubbar från ett kubbspel, som alla har varsin färg (typ bind ett färgat snöre på osv) .

Sen spelar man upp låtar från Spotify där en(eller flera) färg(er) nämns i namnet på artisten, låten eller någonstans i själva låten. När man kommer på vilken färg det är rycker man den kubben. Skitkul och hetsigt, funkar bra när man inte känner varandra. 😁
 
Inte just halloweentema, men har en bra festlek iaf.
Tänk "Mästarnas mästare" där man ska plocka rätt stav från bordet när den slutar lysa?
Fast man kör med kubbar från ett kubbspel, som alla har varsin färg (typ bind ett färgat snöre på osv) .

Sen spelar man upp låtar från Spotify där en(eller flera) färg(er) nämns i namnet på artisten, låten eller någonstans i själva låten. När man kommer på vilken färg det är rycker man den kubben. Skitkul och hetsigt, funkar bra när man inte känner varandra. 😁

Tack för tips!
Ska komma på låtar där färger nämns bara :D
Tror du att det går att köra att man istället har en spindel, en råtta, en pumpa, skelett etc, om man kan hitta låtar där de orden ingår? Kanske blir knöligt...
 
Tack för tips!
Ska komma på låtar där färger nämns bara :D
Tror du att det går att köra att man istället har en spindel, en råtta, en pumpa, skelett etc, om man kan hitta låtar där de orden ingår? Kanske blir knöligt...
Finns ju några bandnamn i alla fall; Boomtown rats, Smashing Pumpkins, Ghost… Och sen finns ju t.ex Glass Spider av David Bowie, Snakebite av Alice Cooper… Så det går nog att hitta såna låtar också utan större problem. :)
 
Jag planerar att ha "Minglo" på en fest i vår. Ordet är alltså en hopslagning av "mingeling" och "bingo". Så alla gäster får en papper med ett rutnät och i varje ruta står ett påstående. "Har bott i Boston" eller "Arbetar som jurist". Man kan ju också välja mycket roligare och personligare saker också, jag har exempelvis med "Kan spela Harry Potter soundtrack på blockflöjt" eller "Håller i parkträningen som ger värdinnan legs of steel". Så när man träffat den personen på festen och förstått att det är den personen man pratar med, så får man sätta ett kryss i den rutan. Först med en bingorad vinner nåt trevligt, typ en flaska champagne.
 
Finns ju några bandnamn i alla fall; Boomtown rats, Smashing Pumpkins, Ghost… Och sen finns ju t.ex Glass Spider av David Bowie, Snakebite av Alice Cooper… Så det går nog att hitta såna låtar också utan större problem. :)

Wow vad bra koll du har! Ska googla på lyrics och se om jag kan hitta innehåll av de orden :p
 
Tack för tips!
Ska komma på låtar där färger nämns bara :D
Tror du att det går att köra att man istället har en spindel, en råtta, en pumpa, skelett etc, om man kan hitta låtar där de orden ingår? Kanske blir knöligt...

Har en färdig lista, skickar pm.
 
D
Jag planerar att ha "Minglo" på en fest i vår. Ordet är alltså en hopslagning av "mingeling" och "bingo". Så alla gäster får en papper med ett rutnät och i varje ruta står ett påstående. "Har bott i Boston" eller "Arbetar som jurist". Man kan ju också välja mycket roligare och personligare saker också, jag har exempelvis med "Kan spela Harry Potter soundtrack på blockflöjt" eller "Håller i parkträningen som ger värdinnan legs of steel". Så när man träffat den personen på festen och förstått att det är den personen man pratar med, så får man sätta ett kryss i den rutan. Först med en bingorad vinner nåt trevligt, typ en flaska champagne.

Det var en superbra idé!
Vi blir runt 20 personer så ska till ganska många lekar för att alla ska kunna delta (vi bor inte så stort så alla kan inte va med på allt). Med Minglo får man ju folk att interagera med varandra ändå :)

Har du tips på fler frågor man skulle kunna ställa? :D
 
Det var en superbra idé!
Vi blir runt 20 personer så ska till ganska många lekar för att alla ska kunna delta (vi bor inte så stort så alla kan inte va med på allt). Med Minglo får man ju folk att interagera med varandra ändå :)

Har du tips på fler frågor man skulle kunna ställa? :D

Kul att du gillade den! Frågorna beror ju på vilka som kommer, det roligaste är ju om man kan hitta en på varje person och att man dessutom kan hitta något roligt och personligt på alla. Ett rutnät på 5 x 5 rutor blir ju 25 rutor så någon kanske får ligga dubbelt då. Listar de som jag kommit på till min fest nedan. Nu är det här en post-elopement fest så temat är ju jag och min man, därför har jag valt frågor som är kopplade till vår relation med gästerna i några av fallen. Men du kan ju sno lite inspiration:

Håller i parkträningen som gav Y legs of steel
Xs äldsta vän
Äger havstomten där X förlovningsring vilade på havets botten
Hittade Y försvunna förlovningsring begravd i en ryamatta
Bygger hus i kommun
Lärde känna Y genom Bruce Wayne (hunden)
Är grundare till ett stort vårdbolag
Äger flest spexiga kostymer
Är doktor i industriell teknik
Spelade och sjöng på Ys storebrors bröllop
Har varit kollega med Y
Har en karriär inom militären
Tog namnet vårt efternamn till Sverige
Har varit i Venedig med Y

osv. Vi får ett stort rutnät på 10 x 10 och kommer inte kunna få med alla gäster tyvärr. Det är ju också roligt om man väljer frågor som kan starta igång roliga konversationer. Exempelvis varför min mans förlovningsring låg på havsbotten utanför en utav gästernas brygga är ju roligare att prata om än exempelvis att någon arbetar som jurist.
 
På halloween-temat kanske lådor med hemligt innehåll som man stoppar ner handen i för att identifiera vore något...
 
Kul att du gillade den! Frågorna beror ju på vilka som kommer, det roligaste är ju om man kan hitta en på varje person och att man dessutom kan hitta något roligt och personligt på alla. Ett rutnät på 5 x 5 rutor blir ju 25 rutor så någon kanske får ligga dubbelt då. Listar de som jag kommit på till min fest nedan. Nu är det här en post-elopement fest så temat är ju jag och min man, därför har jag valt frågor som är kopplade till vår relation med gästerna i några av fallen. Men du kan ju sno lite inspiration:

Håller i parkträningen som gav Y legs of steel
Xs äldsta vän
Äger havstomten där X förlovningsring vilade på havets botten
Hittade Y försvunna förlovningsring begravd i en ryamatta
Bygger hus i kommun
Lärde känna Y genom Bruce Wayne (hunden)
Är grundare till ett stort vårdbolag
Äger flest spexiga kostymer
Är doktor i industriell teknik
Spelade och sjöng på Ys storebrors bröllop
Har varit kollega med Y
Har en karriär inom militären
Tog namnet vårt efternamn till Sverige
Har varit i Venedig med Y

osv. Vi får ett stort rutnät på 10 x 10 och kommer inte kunna få med alla gäster tyvärr. Det är ju också roligt om man väljer frågor som kan starta igång roliga konversationer. Exempelvis varför min mans förlovningsring låg på havsbotten utanför en utav gästernas brygga är ju roligare att prata om än exempelvis att någon arbetar som jurist.
Tusen tack för inspo! Ska försöka hitta saker som är unika för varje person :D
 
På halloween-temat kanske lådor med hemligt innehåll som man stoppar ner handen i för att identifiera vore något...
Ah den har jag tänkt på! :d
Dock lite svårt när man är många och få rum... Kan ju köra att en från laget får vara med och att de andra som ska göra stängs in i badrummet.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 034
Senast: Whoever
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
23 949
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 561
Senast: Badger
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 190
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp