Halloweenpynt!

Sel

Trådstartare
Hur ser det ut? Tänker ni pynta? Tänker ni baka, eller klä ut er? Har ni köpt pumpor? Är huset ständigt hemsökt? 👻

Jag köpte första pumpan idag men får ta det lite pö om pö med tanke på att jag bär hem dem för hand. Den här var ganska stor men jag ska också investera i två små att karva i år tänkte jag.
Har också tänt ljusslingorna med höstlöv för första natten.
 
Hur ser det ut? Tänker ni pynta? Tänker ni baka, eller klä ut er? Har ni köpt pumpor? Är huset ständigt hemsökt? 👻

Jag köpte första pumpan idag men får ta det lite pö om pö med tanke på att jag bär hem dem för hand. Den här var ganska stor men jag ska också investera i två små att karva i år tänkte jag.
Har också tänt ljusslingorna med höstlöv för första natten.

Hade gärna karvat pumpa och haft ute men då vi inte vill att några barn ska ringa på blir det inget med det 😅
 
Hade gärna karvat pumpa och haft ute men då vi inte vill att några barn ska ringa på blir det inget med det 😅
Nej, det är ju det där med ungarna. Jag hade helst bara pyntat och inte haft ungar - men ungarna kommer ju bara en kväll och sist hade jag helt enkelt en hink på grinden som jag fyllde på då och då. Skulle de knacka på skulle hunden få spel, och det är bara en kväll. Kommer de på fel dag får de inget godis ändå. :)
Det går generellt bra att sätta skylt på grinden om man inte vill ha besök även om man pyntat.
 
Nej, det är ju det där med ungarna. Jag hade helst bara pyntat och inte haft ungar - men ungarna kommer ju bara en kväll och sist hade jag helt enkelt en hink på grinden som jag fyllde på då och då. Skulle de knacka på skulle hunden få spel, och det är bara en kväll. Kommer de på fel dag får de inget godis ändå. :)
Det går generellt bra att sätta skylt på grinden om man inte vill ha besök även om man pyntat.

Ja, det är för hundens skull vi inte vill ha några barn ringandes på dörren här med. Hon klarar inte det särskilt bra... 🙈

Förra året ställde vi ut en skål med små godispåsar av cellofan ihop med en lapp där det stod att de fick ta en påse men inte ringa på. Fungerade bra så det blir nog någon liknande i år igen. 😊
 
Det har ar framsidan av huset mot gatan och borjan pa var decoration for Halloween ...
Vi har en zombie och ett skelett till, samt ett fallfardigt staket runt grasmattan som inte ar med pa bilden. Dessutom har vi lila ljus slingor i form av spindlar pa verandan som syns i bakgrunden. Nasta ar ska jag skaffa ett till skelett modell storre (som den barnen sitter vid) som ska sta vid verandan med drinkglas med tea i :p) och nagra stralkastare nere vid trotoaren.

IMG_4359 2.JPG
 
Är lite taggad på Halloween i år så vill pynta, vill försöka hitta en bra balans mellan läskigt ( utan att skrämma våra små) och höstmysigt. Planen är att kunna ta ner det läskiga när halloween är över och fortsätta med höstmyset.

Har tänkt på lite ljusslingor, pumpor, en läskig krans på dörren, massa ljus och spöken i fönstren+ har hittat en "jätte söt" skelett fågel som jag vill köpa och pynta med 😁👻🎃☠️
 
Lite sugen på att karva pumpa med barnen. Jag tycker det är vackert och inte läskigt. Sen såg på Instagram nån som gjort en gryta. Den skar champinjoner på mitten och skar sedan ut två ögon i huvudet. Då blev det som små spöken i grytan :love:
 
Skulle kunna klä ut mig till 1700tals spöke, men tror tyvärr att dom kläderna är lite små. :laugh: Hinner nog inte sy något nytt, så blir kanske bara att åka till Skogskyrkogården och tända ljus på några av dom gamla gravarna som inte brukar få några ljus.
 
För att vara lite mer seriös och on topic: Jag gillar alltså inte Halloween i bemärkelsen blod, skelett, avhuggna händer och allmänt skräcktema, ryser verkligen och tycker det är läskigt/obehagligt. Men jag älskar hösttema så blir det höstigt pynt innan jul gillar jag ljus, höstlöv, ”juvelfärger”, stickade tröjor och mysiga filtar. Så liiiiiite pynt blir det nog ändå
 
Om möjligt känner jag starkt att du borde om möjligt kombinera dessa två. Tända ljus på gamla gravar utklädd som 1700 tals spöke. Vi brukar åka förbi skogskyrkogården med båten och kan bekräfta att jag hade kissat på mig om jag sett dig så
Har funderat på det, men då skulle nog 1800tals spöke passa bättre. :laugh:
 
Om möjligt känner jag starkt att du borde om möjligt kombinera dessa två. Tända ljus på gamla gravar utklädd som 1700 tals spöke. Vi brukar åka förbi skogskyrkogården med båten och kan bekräfta att jag hade kissat på mig om jag sett dig så
Tänkte precis samma och trodde först att det var det som menades när jag läste inlägget, hade dött om jag stött på nåt sånt
 
Jag strävar efter att det alltid ska se ut som att det är Halloween hemma 😅 Pyntar inget särskilt men brukar gå till kyrkogården och sätta ljus på bortglömda gravar.

Har någon tips på "vuxet" pynt/dekorationer i Sverige som inte är plastigt eller i orange höstfärger så hade jag blivit glad!
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag har alltid försökt ignorera Halloween men börjar inse att den är här för att stanna och barnen gillar traditionen. Så iår har jag för första gången köpt lite pynt. I stora trädet ute tänkte jag hänga upp ngr lysande spindlar och på balkongen tre spöken med lampor i. Kanske en pumpa också, men annars har vi ljuslyktor i form av pumpor.
Men vid skelett, blod osv går min gräns. Det tycker jag är obehagligt.

Vi brukar slippa barn som ringer på, vår ingång är lite gömd och svår att hitta om man inte vet att den finns. Sen brukar vi själva vara ute med barnen. Brukar ändå ställa en korg med godis på trappen.

Är noga med att barnen bara får plinga på hos personer som har dekorerat + dom som vi känner och vet att besök är ok.
En vuxen går alltid med och håller lite koll (vilket dom större barnen inte alltid uppskattar).
 
Hoppar över Halloween helt. Förr hade jag pumpa ute men den blev alltid ett myrbo rätt omgående så numera struntar jag även i den.

Sparar pyntsuget till jul.
 
Hur ser det ut? Tänker ni pynta? Tänker ni baka, eller klä ut er? Har ni köpt pumpor? Är huset ständigt hemsökt? 👻

Jag köpte första pumpan idag men får ta det lite pö om pö med tanke på att jag bär hem dem för hand. Den här var ganska stor men jag ska också investera i två små att karva i år tänkte jag.
Har också tänt ljusslingorna med höstlöv för första natten.
Absolut! Vi odlar pumpor själva och de blev gigantiska i år. Jag ska halloweenpynta rejält nästa helg för då ska det karvas pumpor och allt annat ska fram. Nu har jag enbart vanlig "höstdekoration" uppe. Jag älskar Halloween!
 

Liknande trådar

Tjatter Jag "firar" väl inte Halloween som så, men jag vet att vi är några i tråden som gillar att pynta och pumpa och klä ut oss och greja. Är...
Svar
8
· Visningar
655
Senast: Eloise
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 453
Senast: Hedinn
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 388
Senast: Sirap
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 913
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp