Trissa

Trådstartare
Okej, nu tänker jag ställa en udda fråga: hur bred och hög är en halmbal? Eller rättare sagt, en halmbal i ditt stall?

Sv: Halm

Våra halmbalar är 180 cm höga,kanske 1m breda,har inte mätt.
mvhR

Mina är två meter långa ca 80 cm breda och ca 60 cm höga.

Våra rundbalar är sjukt hårt pressade, jättehöga och jättetunga, vi måste vara minst 3 för att orka putta in dem genom stalldörren. alla de senaste balarna vi har tagit in har dessutom fastnat i stalldörren och gått sönder så vi har fått stå i en timme och skotta halm i hela stallet. vi har köpt dem av en grannbonde som har lagt för snålt med nät runt dem, det är därför de knappt tål att flyttas.
Fast vi har byteshandlat, de fick staketstolpar och annat mot halm.

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 180
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Mina hästar går nu i sommar i en ganska ordentligt nedbetad hage. Det är samma hage som de gått i även under vintern. Hagen är ca 3 ha...
Svar
8
· Visningar
641
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 095
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
950

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Omröstningar