T

Trampe

Om man ska delfodra med halm, vilken sort är lämpligast? Eller spelar det ingen roll?
 
Sv: Halmsort?

Havrehalm är smakligast!
Men även vete funkar..

INTE råghalm för de kan ge pållen allergiska reaktioner!
 
Sv: Halmsort?

Kornhalm har jag också använt men havrehalm är bäst om du kan välja! Det gäller ju att hitta halm med bra hygienisk kvalitet med.
 
Sv: Halmsort?

Min pålle stor på halm jag tror det är korn nu, men vi har också haft havre. Han äter utav den halmen som han vill i boxen. Havren gillar han bäst men knappra på korn halmen också.
 
Sv: Halmsort?

Min kuse brukar få några kg halm på natten. Han brukar föredra havrehalmen, men även kornhalm går i om det inte erbjuds annat. Har hört att det inte är bra att strö med kornhalm till hästar, vet inte alls om det är sant. Kommer inte heller ihåg varför det inte skulle vara bra.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
1 730
Senast: CaisaCax
·
Hemmet Mitt täcke börjar tyvärr sjunga på sista versen och jag funderar på att investera i ett nytt. Efter lite googlande inser jag att...
Svar
17
· Visningar
611
Senast: Trott
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
715
  • Artikel
Hästnyheter Hon präglas av integritet och lugn och hon har tackat ja till rollen som chief steward vid sitt fjärde olympiska spel. Nu väntar dagar i...
Svar
0
· Visningar
247
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp