Halmstads Fältrittklubb bryter mot djurskyddslagen

Efter dubbla inspektioner hos Halmstads Fältrittklubb slår länsstyrelsen fast att Halmstads Fältrittklubb begår brott mot djurskyddslagen. Vid den andra kontrollen i mitten av juni fick 18 av 22 hästar anmärkningar.
 
Såg i hippsons kommentarsfält på Facebook att någon tycker att hippson manipulerar läsarna till att tro personalen för att de fått uttala sig först i artikeln."ord står mot ord" etc. Jag kan inte komma på en enda anledning för ridskolepersonal någonstans, någon gång att överdriva vanförhållanden vare sig de gäller arbetsmiljö eller hästvälfärd.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 771
Senast: jemeni
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 309
Senast: Ava22
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var och tog ett nytt test för att kolla mina järnnivåer. Och gissa om min glädje när jag såg att Ferritinet återigen har tagit...
Svar
0
· Visningar
1 392
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 098
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp