Halsband med bjällra (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 22)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och alla innehåller pingla... varför stackars katt och vi höra det 24/7.
Jag tyckte det var praktiskt med halsband med pingla till katten, jag som hörselskadad (svårt att höra när han rörde sig i lägenheten) kunde lättare ha koll på var han var med sina små tassar och inte lika lätt råkade trampa på honom pga min dåliga syn också.
 
Jag tyckte det var praktiskt med halsband med pingla till katten, jag som hörselskadad (svårt att höra när han rörde sig i lägenheten) kunde lättare ha koll på var han var med sina små tassar och inte lika lätt råkade trampa på honom pga min dåliga syn också.
Ja i det fallet men för oss icke hörselskadade hade det bara varit störigt.
 
Håller med. Jag tycker att det är en form av djurplågeri att ha bjällra i halsbandet.
Fast det viktigaste för mig är att katten ska slippa höra på eländet... jag skulle själv bli knäpp om någon satte på mig en bjällra med ett skärande ljud som jag inte kan plocka av mig.

Verkligen så vidrigt! Att behöva höra var katten är tycker inte jag är någon ursäkt faktiskt. Ljud som inte behövs är ett jäkla ofog.
/TW, gravt hörselskadad som avskyr de flesta ljud.
 
Verkligen så vidrigt! Att behöva höra var katten är tycker inte jag är någon ursäkt faktiskt. Ljud som inte behövs är ett jäkla ofog.
/TW, gravt hörselskadad som avskyr de flesta ljud.
Ja exakt så.

Jag funderade över hur jag själv gör när jag inte ser min katt. På kvällen till exempel när jag ska gå och lägga mig och går runt överallt och släcker så ser jag honom inte alltid (och han har en förmåga att plötsligt springa rakt framför fötterna) men då går jag bara försiktigt, tar inga monsterkliv utan mjuka steg.
Samma sak när jag till exempel jobbar i köket mitt på blanka dagen. Jag rör mig försiktigt, fullt medveten om att han plötsligt kan sitta bakom/framför mig och anpassar mig därefter.
Hade mitt enda alternativ för att kunna lokalisera honom varit en bjällra (som låter så fort han vänder sig i kattbädden, som låter extremt när han ruschar genom rummen, som låter när han äter och liknande), ja, då hade jag hellre varit utan katt.
 
Verkligen så vidrigt! Att behöva höra var katten är tycker inte jag är någon ursäkt faktiskt. Ljud som inte behövs är ett jäkla ofog.
/TW, gravt hörselskadad som avskyr de flesta ljud.
Ja, okej, jag förstår.
Helt klart bättre när jag råkade trampa på honom och snubblade över honom, jag är säker på att han mådde 1000 gånger bättre av att någon med min vikt trampade på honom eller snubblade över honom, både mentalt och fysiskt.Vilket ju hände rätt ofta innan halsbandet kom på.

Men jag antar att jag bara skulle gått mer försiktigt och tittat mer noggrannt omkring mig så hade inte det hänt heller, så klumpig och klantig jag måste vara. My Bad, och förlåt Nisse Katt för djurplågeriet jag utsatte dig för i min önskan att skydda dig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 187
Katthälsa Hej! Jag har två katthonor, okastrerade (hittills) på 7 månader samt 5 månader, innekatter. Den äldsta katten har blivit väldigt tjock...
Svar
8
· Visningar
1 221
Senast: Bison
·
Samhälle Folk som gnäller över att de inte får ha sina djur i skyddsrum. Alltså sorry men din jycke är vatten värd jämfört med random allergiker...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
21 297
Senast: sjoberga
·
Övr. Katt Jag är fortfarande i sorg efter att min katt hastigt och totalt oväntat rycktes ifrån mig för några veckor sedan. Alla hans saker är...
2
Svar
33
· Visningar
4 690

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp