halsbandet kliar

T

Trassel_tösen

Vi fick våran valp för tre veckor sedan, en boxer hanne på 12 veckor. Han stannar ofta och kliar med baktassen på halsbandet. Är det normalt nu i början eller borde han ha vant sig? Det är inte i läder, bör vi skaffa det?

//trassel_tösen
 
Hur ofta går valpen med halsband på sig ?
När våra hundar var valpar hade dom halsbandet på sig bara korta stunder
och fick vänja sig succesivt vid att ha något runt halsen.
 
Jag hade precis som ovanstående bara på halsbandet i korta stunder i början. Hon fick vänja sig vid det gradvis. Nu är det inga problem.

Hon spyr inte nu heller. I början när jag hade med henne ut till stallet åt hon allt hon fick syn på och fick upp det därefter. :crazy:
(såg att du gjort en tråd om det) Så kolla vad han får i sig. Det är otroligt vad valpar sätter i sig egentligen. Men om du är orolig så tycker jag du kan ringa vetrinär och rådfråga.
Lycka till med din lilla valp :D
 
det är normalt.. det tar tid att vänja sig och det ska göra succesivt om du frågar mig.. men det är nog ingen fara kolla bara så att huden ser ok ut så att han inte kliar sönder den eller liknande..
 
Hejsan!

Det är fullt normalt att valpar kliar sig. Våran hund kliade sig t.o.m ibland tills han var runt 10 månader. :)

Kan ju passa på att ställa en annan fråga nu. Det här fästinghalsbandet, är det många av era hundar som har det som kliar sig av det?

Mkt tacksam för svar!

/Niggi

-----------

Tänk vad kort tid man lever, om man tänker på hur länge man är död.
 
Alla valpar i princip brukar klia sig när dom har halsband på dom första veckorna.

Valparna vi föder upp får halsband på sig vid 5 v första gången, och vid 7 veckors ålder får dom ha på sig det i princip hela dagarna. Vid 9 veckors ålder, när dom flyttar, brukar dom vara så vana vid halsbandet att dom inte bryr sig längre. Kan klia någon gång ibland bara.

Dom valpar vi skaffat, har vi satt halsband på direkt.
Min GD fick det på sig när jag hämtade henne, och jag tog av det på nätterna när vi sov. Hon kliade sig i 2 dagar, sen gav hon upp och vande sig vid det.
 
men kära nån, har du en boxervalp? :oHar du ingen bild på godingen?! :love:

Jag har själv två boxrar.........
 

Liknande trådar

Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
782
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 855
Senast: ako
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
1 997
Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
924
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp