Halt häst

Schloskis

Trådstartare
Hej alla!
Jag skaffade mig en kallblodig häst för ungefär en månad sedan och den hade varit halt cirka 4 månader innan jag köpte honom, men skulle vara redo att ridas ordentligt igen nu när jag köpte honom. Så jag gjorde det vilken hästägare som helst skulle gjort, jag anmälde oss till ett hoppläger. Hopplägret blev tyvärr inställt pga pandemin som råder just nu, så jag hoppade på hemmaplan istället på vår fina terrängbana med buskar, snår & stockar. Eftersom jag anmält mig till detta läger så ville jag leva ut drömmen om hoppläger på hemmaplan, så jag red 1-2 gånger om dagen och hoppade väl ungefär 5 gånger den veckan, det här var alltså för drygt en månad sedan eftersom det var då han kom till mig.
Till problemet; för en vecka sen så upptäckte jag att han var lite svullen i HB och tänkte väl inte så mycket på det så jag red på som vanligt. Igår kväll var han riktigt öm och svullen så jag longerade honom lite på utebanan bara, men idag hade svullnaden varken gått ner eller blivit bättre. Han är extremt öm och ville knappt gå in från hagen, jag fick lov att gå upp till stallet igen och hämta långpisken för att kunna få in honom till boxen. Vad ska jag ta mig till? Är det här normalt? Ska även tilläggas att jag glömde ta med mig godis för första gången idag när jag skulle hämta honom, kan det bara ha varit i ren protest pga det som han inte ville komma med in? Vad hade ni gjort?
 
Va hände me de andra hästarna du hade?
Du hade en valack som fick avlivas, köpte en osedd superhäst men var "kallblodssto" 17 år, sen hade du en 5 åring som bröt nosbenet när du satte på fel träns på hästen utan märka något. Va hände med dom hästarna? Å nu har du köpt en kallblodsvalack?

Om nu inlägget stämmer så låter det helt sjukt att köpa en häst som varit halt i 4 månader och anmäla sig till ett hoppläger, det tar tid att komma tillbaka även om hästen är ohalt och jag hade hellre tagit det långsamt.

Jag hoppas innerligt att du inte är på riktigt för det låter helt sjukt allting.
 
Hej alla!
Jag skaffade mig en kallblodig häst för ungefär en månad sedan och den hade varit halt cirka 4 månader innan jag köpte honom, men skulle vara redo att ridas ordentligt igen nu när jag köpte honom. Så jag gjorde det vilken hästägare som helst skulle gjort, jag anmälde oss till ett hoppläger. Hopplägret blev tyvärr inställt pga pandemin som råder just nu, så jag hoppade på hemmaplan istället på vår fina terrängbana med buskar, snår & stockar. Eftersom jag anmält mig till detta läger så ville jag leva ut drömmen om hoppläger på hemmaplan, så jag red 1-2 gånger om dagen och hoppade väl ungefär 5 gånger den veckan, det här var alltså för drygt en månad sedan eftersom det var då han kom till mig.
Till problemet; för en vecka sen så upptäckte jag att han var lite svullen i HB och tänkte väl inte så mycket på det så jag red på som vanligt. Igår kväll var han riktigt öm och svullen så jag longerade honom lite på utebanan bara, men idag hade svullnaden varken gått ner eller blivit bättre. Han är extremt öm och ville knappt gå in från hagen, jag fick lov att gå upp till stallet igen och hämta långpisken för att kunna få in honom till boxen. Vad ska jag ta mig till? Är det här normalt? Ska även tilläggas att jag glömde ta med mig godis för första gången idag när jag skulle hämta honom, kan det bara ha varit i ren protest pga det som han inte ville komma med in? Vad hade ni gjort?
Uppenbarligen ett troll.
Förstår inte nöjet i att agera idiot på ett forum.
 
Jag finner det rätt underhållande pga så dålig trollning faktiskt. Skrattade rakt ut när TS skrev att hon hade brutit nosbenet på en häst med kombinationsbett. :D
 
Det här är ju underhållning, så dåligt att det blir kul :D TS verkar ha en grej för att köpa halvkassa kallblod och åka på hoppläger.

Dock lite störande med såna här trådar/inlägg på ett annars seriöst/vettigt forum...
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
14 881
Senast: Migo
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 901
Senast: Stereo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 508
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 602
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp