Halt igen!!!!!!!!!!!

J

jollelina

Nu behöver jag lite hjälp från er här på nätet. För 2 månader sedan blev min häst halt på vänster fram. Från att haft en häst som aldrig varit halt, så stod jag ganska handfallen och plockade ut veterinär med en gång. Dessa pengar kunde jag ha använt till något annat för svaret blev, vet inte varför hon är halt. Ingen värme i benet och ingen svullnad (vilket jag redan konstaterat).Vila och butta ordinerades.Kontaktade hovslagaren som var ut och kollade hovarna vilka också var okey. Men nu efter att ha satt igång henne och hon blivit riden ordentligt i en vecka så är hältan tillbaks. Hon markerar endast vid lättridning och när jag sitter ner på vänster fram. Är det någon annan som har varit med om något liknande. Kan det sitta i bogen? Behöver alla förslag som går att få, så att jag kan komma med en massa frågor till nästa veterinärsbesök.
 
Om ben och hovar är ok skulle jag ta ut en kiropraktor eller en equiterapeut.
 
Det går inte alltid att känna eller se att en häst har en skada. Min häst har haft kotledsinflammation och det fanns ingen svullnad eller värme i leden. Han undersöktes på ATG-klinik och var ordentligt halt efter böjprov. Han sprutades i leden 3 ggr med cortison och tuppkam innan han blev bra.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 696
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
1 008
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 435
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 484
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp