Halt som ska insemineras

unoannis

Trådstartare
Min häst har sprungit runt ordentligt i hagen i början på förra veckan, och har nu varit halt i en ca vecka. Har haft hovslagare hit och ingen hovböld, ringt min veterinär som säger att jag ska avvakta. Hästen i fråga ska betäckas och kommer brunsta i slutet av denna vecka. Hästen är lite svullen vid kotan och lite puls (vilket vet sa att det tydde på vrickning), var bättre tills hon skenade runt igår i hagen och blev mer halt. Vad göra ??
Veterinären sa att han kan komma ut och kolla och evt ge en metacam kur omhon etc vrickat sig, men då sa han att det kanske inte är det lämpligaste att ge metacam om hästen ska betäckas evt denna vecka då många ”skador” går över av sig själv. ??
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 295
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
911
Senast: netschjen
·
Hästvård Häst fick ett ordentligt balltramp för 1.5 vecka sen. Stort sår, men fint, ohalt häst som jobbat på. Varit inne på klinik för annat så...
Svar
17
· Visningar
1 532
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Min häst gjorde ett riktigt rejält balltramp i hagen förra våren. Tog någon månad att läka, efter det vid igångsättning var han...
Svar
6
· Visningar
919
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp