Haltande AD-labbe

Thelma

Trådstartare
Måste få skriva av mig min oro.. min labbetik har börjat halta igen. Förra året genomgick hon två svåra operationer på Strömsholm för att rensa upp lite (MYCKET) i armbågslederna. Efter det fick hon ätit glukosamin och rimadyl i en lång period. Detta i kombination med "sjukgymnastik" med simning och massage.

Mot alla odds blev hon "friskförklarad" (Så gott det nu kan bli) Vi fick varningar om att hon kan börja halta vid hård ansträngning och i kyla, och att vi då skulle låta henne vila och ge henne rimadyl.

Nu har det hänt, hon har lekt ganska tufft, tre dagar i rad med grannhundarna och dessutom är det rejält kallt...

Som ett brev på posten haltar hon... det har hon inte gjort sedan sommaren. :(

Det är väl bara att hålla huvudet kallt, lösa ut receptet på rimadyl (som jag hoppades jag skulle slippa använda) och låta henne vila..
:(
 
Usch vad tråkigt att höra :cry: Men min kompis tik som också är opererad REJÄLT (mkt kraftiga pålagringar) knatar ju på fast hon också blir lite stel och halt efter för mycket lek. Men så tar hon det lugnare emellanåt och slutar halta. Tänk på att de måste få vara hundar också... Så man får hitta någon slags balans.
 
Hej..och tack.
Detta är ju något vi och alla andra med opererade ad/hd-hundar tydligen får vara beredda på. Men man blir lite skakis när hon varit ohalt så länge och plötsligt börjar halta. :(

Det är extra svårt när man vet att dessa hundar inte klagar eller visar smärta i onödan.

Nu har hon dock fått medicin (tänkte ge det i en vecka)och har dessutom inte haltat sedan i morse.

Vi får bara låta henne leka med hundar så är på "samma våglängd" (och i samma storlek) För leka med andra hundar måste hon få göra ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ont i ryggen efter förlossning
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp