Halvblodet Cesam

C

Contezza

Undrar om det är nån som har denna häst som far till sin häst?
Är det nån som har en föllista på denna hingst??
Skulle vara tacksam för svar!
 
Cesam dog 1995, och i det årets hingstkatalog hade han betäckt 75 ston. Jag vet tyvärr när på året han dog och om han hann betäcka några ston -95.
 
Hej!
Har ett underbart sto e.Cesam-Gallax,11år.Pigg och energisk med stort behov av att arbetas.Köpte henne för två år sedan som dressyrhäst,men hon har visat sig hoppa mkt bra och har startat några lätta klasser i år (är ej mkt hoppad).Lättlärd och underbar att rida,men kräver ändå sin ryttare.Gränsen mellan geni och galenskap är hårfin....
Berätta gärna om din Cesamhäst,kul att höra om dem,det finns inte så många.
 
Ditt sto låter som min Ceylon-dotter :D

Har träffat flera Ceylon-ättlingar som kan beskrivas på samma sätt :crazy: :D
 
Jag äger ingen häst efter honom därimot så har jag sköt en valack efter hoonom...
Cesar blev dressyrhäst är väldigt duktig på det.
Letar nu efter hans mor.
Cesar är född 95 och är fux.
Han är pigg i hagen kan man säga och väldigt grinig i tempramentet.
Man kan tex inte borsta honom på vissa ställen och man kan inte rycka manen.
Men nu är han såld och stod i Uppsalla och är såld igen men jag har ingen anning vart...
Så det är tråkigt... :(
 
Vet du vem som är morfar?

Maila till avelsföreningen info@asvh.se och fråga efter Cesars mamma. Eftersom Cesam hade så få avkommor ska han nog vara lätt att hitta :)
 
Fick en lista av ston idag men vet ej vem det är.
Han fick 8 hingstföl under -94 av 16 st.
Har gjort en ny tråd om stonamnen om nån känner igen dom.
 

Liknande trådar

Anläggning Undrar om tråden som går från aggregatet till strömtråden kan va farlig för hästen? Om hästen biter på den? Det är nån plast/gummi...
Svar
6
· Visningar
419
Senast: aglaonema
·
Hästvård Nån som vet om man kan sko hästen (skos med domosedan) dagen före eller efter tandraspning? Den blir ju då sederad flera dagar i rad så...
Svar
1
· Visningar
326
Senast: MiniLi
·
Hästvård Undrar lite med antibitmedel som man lägger på trä som hästen inte ska bita på står ju att man inte tål att få det i ögonen men hur är...
Svar
1
· Visningar
244
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag insåg nu att jag har som svarta små små små prickar alltså jätte små på ett födelsemärke, dock busar jag mig jätte ofta o de sitter...
Svar
6
· Visningar
609

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp