Halvblodshingst (hopp/allround)

Sandra78

Trådstartare
Eftersom jag frågar för att peppa en bekant att betäcka sitt sto så vill jag inte skriva så mycket om stoet utan det blir en mer generell fråga. Stoet är iaf ur stofamilj 46 och har en tämligen gedigen hoppstam.
Söker efter en hingst med hoppstam förstås men även bra trav. Han ska lämna lätta avkommor med bra ridbarhet och mycket mod (finns det kanske något inom ft-aveln?).
Exteriört bör han nog vara högställd (vill ha en lite lättare avkomma) och ha ett bra bogparti.
Önskvärt också är att han är brun eller svart men det är förstås inget krav.
 
Sv: Halvblodshingst (hopp/allround)

Eftersom jag frågar för att peppa en bekant att betäcka sitt sto så vill jag inte skriva så mycket om stoet utan det blir en mer generell fråga. Stoet är iaf ur stofamilj 46 och har en tämligen gedigen hoppstam.
Söker efter en hingst med hoppstam förstås men även bra trav. Han ska lämna lätta avkommor med bra ridbarhet och mycket mod (finns det kanske något inom ft-aveln?).
Exteriört bör han nog vara högställd (vill ha en lite lättare avkomma) och ha ett bra bogparti.
Önskvärt också är att han är brun eller svart men det är förstås inget krav.

Svårt att ge bra råd när man inte ser hennes led dock kan jag ändå rekommendera hingsten Cartier som passar ett flertal ston.
Både bra gångarter och en bra hoppförmåga.
Har även några av Holsteins mest framgångsrika blodslinjer.
 
Sv: Halvblodshingst (hopp/allround)

Jo, jag förstår att det är jättesvårt, jag var mer ute efter "namedropping" då varken jag eller sto-ägaren tittat på hingstar på många år, och sist jag spanade var det till en helt annan typ av sto (bestämde mig för Turban Rose, men det blev ingen betäckning).

Cartier ser ju jättetrevlig ut, och en nia på traven är en plus!
 
Sv: Halvblodshingst (hopp/allround)

Ja, han är en fin hingst, dock har jag inte sätt så många avkommor efter honom , men tror ej det har hunnit bli så gammla än.

Han har ju det mesta , inte bara hopp utan även bra gångarter, funderar själv på att använda honom i framtiden.

Ha även kollat lite på heartbeat han är ju också en fin hingst som passar många ston, är min uppfattning..!!

:)
 
Sv: Halvblodshingst (hopp/allround)

kl

Cohiba, fick 888 på gångarter. Vad han lämnar för avkommor vet vi ju dock inte riktigt än, dom första föddes ju iår...
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 132
Avel Spanar lite å en kompis vägnar... Hon har ett sto f-96 e. Rebel Z-Leuthen I ur stofamilj 46. Stoet är 165-166 cm och av trevlig modell...
Svar
1
· Visningar
848
Senast: Emsan
·
Avel Vill börja med att säga att jag inte varit i kontakt med veterinär i denna fråga ännu, och att det är veterinärens bedömning jag i...
2
Svar
27
· Visningar
3 694
Senast: maria_b
·
L
Avel Låt oss säga att jag betäcker mitt halvblodssto till våren. Jag är inte 100% säker på att jag ska göra det men jag är väldigt sugen på...
Svar
9
· Visningar
1 309
Senast: -Lilla My-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp