Foderhäst Halvfodervärd till äldre fullblod i Göteborg

Elderflower

Trådstartare
Hej! Då jag är gravid och planerar ett längre riduppehåll i samband med detta letar jag nu efter en medryttare / halvfodervärd till min häst. Ozon är en äldre fullblodsherre som är mycket snäll och trevlig i både ridning och hantering. Han börjar bli lite till åren så han har inte samma outtömliga energi nu som han haft tidigare. Han har fortfarande mycket fart och motor i sig men får inte lika ofta "fullblods-fnatt" längre. Jag söker en vuxen ansvarsfull person som vet vad det innebär att ha "egen" häst, som trivs med att rida i skog och mark men som också tycker om att ta något träningspass på banan då och då. Ozon är välutbildad (har tidigare gått internationell fälttävlan) och uppskattar att få jobba ordentligt mellan varven. Pga en gammal skada får han dock inte hoppa några högre höjder och inte heller tävlas. Du kommer att dela Ozon med mina två befintliga medryttare vilket innebär att du kommer ha ansvar för honom 3-4 dagar i veckan. Ozon går på lösdrift i närheten av Hisings-Kärra och här vill jag att han ska få vara kvar. Här finns ett gott gäng hästar och människor som är lätta att trivas bland. Vi har massor av fina ridvägar - såväl skogsstigar som långa anlagda ridvägar - samt tillgång till paddock. Det är drygt 2 km till närmaste busshållplats så bil är att föredra. Låter Ozon som en häst för dig? Hör då gärna av dig och berätta lite om dig själv så berättar jag mer!

Bifogade filer

Elderflower:s ev trådar under: Dagbok Annonser Överallt

Hästdiskussioner nu

Övrigt-diskussioner nu

Dagbok

• Borde jag flytta?

Radannonser

• 6 årigt islandssto

Hästnyheter

Bukefalos