Bukefalos 28 år!

Hamburgare/torrfoder/barf

paradiset

Trådstartare
OM man vill ge så naturlig mat som vanligt. Hur "naturligt" är t ex Doggys hamburgare + lite torrfoder gentemot barf? Barf låter lite väl svårt för en nybörjare som mig med ont om tid. Vilken hamburgarsort är bra i kombination med standardts torrfoder?
 
Sv: Hamburgare/torrfoder/barf

Du kan ju "halvbarfa" , dvs köra hemlagat. Du ger tex kindkött/färs som bas och har i hjärta/lever 3 ggr/ veckan. Utöver det köttiga ben att tugga på. råa kycklingvingar. Servera även råa grönsaker, avoiroris och korngryn.
 
Sv: Hamburgare/torrfoder/barf

Kan man ge hunden en hel kyckling? (Rå såklart)
Läste om någon som gjorde det någongång ibland vill jag minnas.

Var har du lärt dig näringslära och hur man på bästa sätt BARFar? Någon hemsida? Kurs? Person man kan kontakta?

Naturbegåvning/självlärd? :p
 
Sv: Hamburgare/torrfoder/barf

Jadå man kan ge hel rå kyckling! Nemas problemas.

Det finns ju helbarfare och så finns det vad man kallar "hemlagat", jag kör variant två. 90% är rått men man tillsätter en risgröt eller liknande till köttet.

Det mesta har jag lärt mig av min tränare, men jag vet att Lena på kurants kennel är superduktig med att sätta ihop måltider och sådant för detta.
För helbarf kan man nog kontakta jipotimas. :)
 
Sv: Hamburgare/torrfoder/barf

Jadå man kan ge hel rå kyckling! Nemas problemas.


Ursäkta KL.
Men måste bara ifrågasätta, ge hel kyckling? Med ben? Är inte de farligt för hundar att äta f-ben?
Eller står jag och stampar kvar på stenåldern?:eek:
 
Sv: Hamburgare/torrfoder/barf

Det är absolut inte farligt att ge rå kyckling med ben, då råa ben är mycket mjuka. Tillagade ben får man dock inte ge dom dessa flisar sig och blir farliga.
 
Sv: Hamburgare/torrfoder/barf

Tack :)

Mitt mål är att börja BARFA, men det finns inget bra ställe att fixa mat ifrån. Jag känner mig heller inte kunnig nog, men varje gång jag serverar torrfoder så känner jag mig som en dålig matte... Dessutom har vi inte hittat något på hans 5 år som ger honom bra avföring. Men så fick han lammkorv i förrgår och gårdagens och dagens avföring har varit väldigt fin.
 
Sv: Hamburgare/torrfoder/barf

Det är ju det jag frågat om oxå, om ni menar doggy burgare? Tänkte ge det med lite torrkluttar med bara så han iallafall accepterar dem ifall man ngn gång ej kan ha med sig fryst mat.
 
Sv: Hamburgare/torrfoder/barf

Fast vad innehåller dem? det färskfodret jag ger innehåller i stort sett enbart kött, lite ångkokt korn, blod kalk och mineraler.
 
Sv: Hamburgare/torrfoder/barf

Det är ju det jag frågat om oxå, om ni menar doggy burgare? Tänkte ge det med lite torrkluttar med bara så han iallafall accepterar dem ifall man ngn gång ej kan ha med sig fryst mat.

Doggy färskfoder har jag aldrig hört talas om. Två kända märken är annars Bravo och Klass. Min hund får något av dem, glömmer alltid vilket av dem det är...:o
 
Sv: Hamburgare/torrfoder/barf

Lyckas dina hålla hullet uppe på det? Benjamin blir mager direkt :( Fabriken ligger ju bara 15 min härifrån, så jag försökte med det tidigare - tänkte att det skulle bli skitsmidigt att ha så nära, inte behöva köpa hem så mkt åt gången och skaffa ny frys etc.

Men icke. Trots över 2 kg om dagen till slut, så tappade han både muskler och hull.

I love Fodax :love:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 637
Katthälsa jag har egentligen tänkt posta en tråd om torrfoder rätt länge, men eftersom jag har en bonusfråga så passar jag på att ställa den...
Svar
0
· Visningar
205
Senast: escodobe
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 597
Senast: Myrten
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
725
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp